program files niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik kan met PC B zonder meer de HD van PC A benaderen. Ik kan overal in, behalve in de program files. Weet iemand hoe dit kan?

Geplaatst door XP_PC
Kom je ook in de persoonlijke mappen van documents and settings?

hee, nee dat lukt ook niet. nog niet ontdekt. ik kom wel in docements and settings zelf, maar idd. niet in de persoonlijke mappen. nu weet jij vast wat er loos is....?

Ja, je hebt daar de rechten niet voor.

Twee oplossingen:

1. Deel die mappen specifiek (dus klik rechts op program files, eigenschappen, delen)
2. Schakel op beiden PC's de gastaccount uit
Maak op beiden PC's een account aan metzelfde naam en hetzelfde wachtwoord en geef deze Administrator rechten.
Nu zou je extern ook die rechten moeten hebben.

Geplaatst door XP_PC

Twee oplossingen:

1. Deel die mappen specifiek (dus klik rechts op program files, eigenschappen, delen)
Maak op beiden PC's een account aan metzelfde naam en hetzelfde wachtwoord en geef deze Administrator rechten.

Dank. Je eerste optie heeft mijn voorkeur, maar de optie is uitgeschakeld, omdat de map "door het besturingssysteem in gebruik zou zijn". Moet ik delen in de hoofdmap (C) uitschakelen?

Geplaatst door XP_PC

Twee oplossingen:

Ik heb je tweede optie ook geprobeerd, maar helaas lukt dat ook niet.....:confused:

Geplaatst door gompie1304

Dank. Je eerste optie heeft mijn voorkeur, maar de optie is uitgeschakeld, omdat de map "door het besturingssysteem in gebruik zou zijn". Moet ik delen in de hoofdmap (C) uitschakelen?

Even uitzetten en opnieuw aanmaken ja.

Geplaatst door gompie1304

Ik heb je tweede optie ook geprobeerd, maar helaas lukt dat ook niet.....:confused:

Waar gaat het fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan