Program Files op andere partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larske

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Berichten
70
Hallo! :)
Heeft iemand een idee hoe ik de locatie van C:/Program Files in D:/Program Files kan veranderen?
 
Denk het niet

Denk niet dat Windows dat lust.

Wat je wel kunt doen is consequent al je programma's installeren in D:\Programma's

PAS OP: Sommige verwijder (uninstall) routines verwijderen om de een of andere reden ook de map. Dus verwijderen van software kan dan link zijn.

Eric.
 
Windows lust het wel ik heb het al vaker op die manier gezien. Maar hoe ik er nu voor zorg dat hij gewoon er voor kiest om alles naar D te installeren en op C alleen Windows te laten staan.
 
Dat lust Windows dus niet,
daarom kiezen sommige PC fabrikanten ervoor om Windows op D te installeren, zodat C vrij is voor de rest.
 
Gelukkig lust windows dat prima, anders hadden vele bedrijven een probleem

kan op 2 manieren

METHODE 1
1 na installatie (niet aan te raden)
maak een kopie van de bestanden en mappen die je op de huidige lokatie staan, en zet die op de toekomstige lokatie
zoek daarna in je register naar ALLE vermeldingen van de oude lokatie en verwijs die naar de nieuwe.

deze methode is niet aan te raden want 1 foutje kan je rare meldingen opleveren.
maar zoek op het internet naar "change program files directory" kom je onder andere deze site

METHODE 2
de goede manier is om dit te doen door een eigen windows installatie cd te creeren waarmee je de programma map en eventuele andere mappen alvast naar andere partities laat verwijzen tijdens de installatie ervan doormiddel van een goed opgbouwde winnt.sif.
Volgens mij heb ik ergens opt helpmij forum wel eens mijn winnt.sif geplaatst.. alleen weet ik niet of ik het in die versie al aangepast had

Installeer je windows dan opnieuw en alles staat goed

een erg goede site hiervoor is
http://unattended.msfn.org/
eventueel in combinatie met NLITE kun je een grandioos XP ceedeetje bouwen
http://www.nliteos.com/
 
Laatst bewerkt:
Dus dit lost ook het probleem op met alle software die alleen maar op C geinstalleerd wil worden?
 
het kan zijn dat oudere software (die geen gebruikmaken van de registersleutels uit de link uit methode 1) toch nog aan zullen geven dat ze op c gezet willen worde... (denk hierbij aan software uit het win 311 tijdperk. maar daar is weinig aan te doen, eveneens zullen bepaalde onderdelen nog op c gezet worden (je zult ook een program files map houden op c) maar 95% van de applicatie(onderdelen) zullen meteen naar de D geredirect worden
 
Heel fijn, want veel VST plug-ins(gebruikt in geluidsbewerkingssoftware)wil gewoon alleen maar naar C.
Dus dat wordt een rommeltje wanneer de map voor die plug-ins op D hebt staan, bij de rest van je software.
 
Geplaatst door A.J.
Heel fijn, want veel VST plug-ins(gebruikt in geluidsbewerkingssoftware)wil gewoon alleen maar naar C.
Dus dat wordt een rommeltje wanneer de map voor die plug-ins op D hebt staan, bij de rest van je software.

Dat is goed dat je het zegt, hier maak ik regelmatig gebruik van namelijk ;)

Maar bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik gewoon de programma's handmatig naar D: ga installeren want ik heb net alles geinstalleerd dus ik heb er weinig trek ik om alles weer opnieuw te gaan doen.

Bedankt in ieder geval! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan