Program files terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

zouwe053

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Berichten
38
Hallo allemaal.

Ik was iets te fanatiek met opschonen dus moets ik xp opnieuw installeren. Nu staan mijn oude programma's allemaal nog wel in program files, maar hoe krijg ik ze dan weer op zijn computer geïnstalleerd ??
Ik had al .exe files gekozen maar dan komen ze nog niet op mijn pc te staan, kan ze alleen openen, moet ik nu allemaal snelkoppelingen gaan maken ?? mc afee geeft bijv aan dat ik hem opnieuw moet installeren maar kan de .exe niet vinden !

ik hoor GRAAG van jullie :confused:

gr Cynthia
 
Opnieuw installeren, luidt het advies.
Met het opnieuw installeren van XP, zijn alle registervermeldingen van die programma's verdwenen. Daar kan XP niks meer mee dus..................................
 
Piep daar ben ik niet zo gelukkig mee, maar ja weinig aan te doen. Het rare is dan ik ze wel kan opstarten (meeste) maar niet meer in mijn softwarelijste of programmalijstje onder start krijg te zien.
enig idee of ik wel mijn oude emailberichten nog ergens vandaan kan plukken ?? :(
 
Dat hangt ervan af waar jij je Documents en Settings had staan.
Wanneer je verschillende partities had en D en S staat op een andere partitie, heb je kans dat ze er nog zijn.
Dit is nu zoiets waar je dus goed voorbereid mee aan de slag moet voortaan.
Alle belangrijke files op een schijf branden en dan pas gaan herinstalleren, formateren etc.
 
ik had hem op mijn c schijf staan dus helaas, beter om voortaan mijn 2e schijf daarvoor te gebruiken. Helaas kon ik de bestanden niet backuppen omdat ie niets meer deed. windows\system32\config\system was beschadigd, balen hoor !!
 
Hoi !

Hng de HDD even in een andere PC als slave, kopieer de bestanden die je niet wilt missen, zet de HDD terug in je eigen PC, opstarten van de WinXP=CD, partitineren,formatteren, en installeren maar.

Je kunt de bestanden dan weer terugzetten via een netwerkverbinding, een USB-stick of je brand ze even op een CD !

Greetz,

Harry.
 
Ik was iets te fanatiek met opschonen dus moets ik xp opnieuw installeren. Nu staan mijn oude programma's allemaal nog wel in program files, maar hoe krijg ik ze dan weer op zijn computer geïnstalleerd
Zoals hier geformuleerd lijkt het alsof je een herstel- of update installatie van Windows XP hebt gedaan, want anders was Program Files ook opnieuw geinstalleerd.

Heb je wel een "schone" installatie gedaan met formatteren van de C-schijf?

Werd dat tijdens de Setup aan je gevraagd, of het accoord was om te formatteren?

Moest je Windows XP opnieuw activeren?


Als je een herstel- of update installatie hebt gedaan, is er meestal aardig wat behouden gebleven en heb je ook niet opnieuw hoeven activeren.
 
Rechtklik op de exebestanden waarmee je de programma's nog kan openen.

Dus rechtklik op de exe > kopieren naar > bureublad (snelkoppeling maken)

Deze snelkoppelingen kan je dan bijvoorlbeeld weer in het start menu of in de snelstart plaatsen.

attachment.php
 

Bijlagen

  • snelkoppeling.jpg
    snelkoppeling.jpg
    65,3 KB · Weergaven: 204
Laatst bewerkt:
ik heb hem opnieuw moeten installeren en registeren,ik heb geen format c gedaan, maar er gewoon overheen gezet. ik zie ook nog de oude gebruikers gewoon nog staan

exe kopieren gaat helaas niet !
 
late reactie, maar je weet he ....de kerstdagen. lekker in de keuken gestaan. Maar even verder gaand op mijn vraag, er zijn geen exe bestanden meer en als ze er wel staan dan gebeurdt er niks als ik ze aanklik of kopieer, lijkt wel of ze leeg zijn !
Ik heb nu alles maar helemaal opnieuw erop gezet, baal er alleen super van dat ik al mijn email kwijt ben. Kan nog wel een archive.pst bestand vinden maar als ik deze importeer komt er niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan