Program Files verplaatsen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmonninkhof

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2001
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje en het betreft in dit geval windows xp. Dit wil ik eigenlijk bereiken:
partitie 1: windows xp
partitie 2 (verborgen): virtueel geheugen
partitie 3: Program Files en de rest van de bestanden
partitie 4: Backup copie van windows (gohst)

Ik heb partition magic 8 dus de partities maken is niet zo'n probleem. Echter ik wil graag de programma's in een apparte partitie staan. Maar hoe geef ik dit aan in windows? En is het mogelijk om een verborgen partitie te gebruiken voor het maken van een backup?

Bedankt alvast voor het denkwerk!

maak de partities aan en installeer xp op de partitie 1. Alle programma's installeer je op partitie 3. Vrijwel alle programma's geven je bij installatie de mogelijkheid om op te geven waar je het programma wil installeren. Je verandert dan de drive letter van C in E !!!
Let op: je kan dus niet al geinstalleerde programma's van C verplaatsen naar een nieuwe partitie !!

Partitie 2 kan je niet verbergen, want dan ziet windows die partitie niet meer en kan niet bij zijn virtuele geheugen !!

Partitie 4 kan je wel verbergen. Je zal dan bij een nieuwe backup eerst even de partitie zichtbaar moeten maken of in PM aan de slag gaan.

Succes

Bedankt voor je antwoord, het is niet helemaal wat ik gehoopt had, maar goed. Het zal dus wel niet kunnen dat je een standaard in windows aanbrengt die de Program Files directory als D aan geeft of zo.
Maar hiermee kan ik ook wel leven. :D

m.v.g. Brian

oh jawel, dat kan wel. Wist niet dat dat belangrijk was:

Dan moet je wat aanpassen in het register, heb het in een reg file gezet voor je !!

download ProgramFiles.txt ! Hernoem het naar ProgramFiles.reg > dubbelklik erop > antwoord Ja > start PC opnieuw op voordat het werkt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
LET OP: ilk vergeet te vertellen dat dat dus alleen kan na een verse installatie van windows.

Alle programma's geinstalleerd in c:\program files voordat je dit register file-tje gebruikt zullen klagen dat ze files missen en zullen opnieuw geinstalleerd moeten worden.

terugzetten van originele instellingen is heel simple door de txt file te vernaderen in:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion]
"ProgramFilesDir"="C:\\Program Files"
"CommonFilesDir"="C:\\Program Files\\Common Files"
"ProgramFilesPath"="C:\\Program Files"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan