programma constant actief.

Status
Niet open voor verdere reacties.

extremefun1

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Hey,

Ik gebruike codeblocks met marscompiler. Dit een console applicatie (omdat ik nog niet weet hoe ik anderen moet gebruiken en waarom).

Zoals de meesten denk ik wel kunnen zien heb ik een simpele toetsenbord logger gemaakt, die de zinnen die de gebruiker ingeeft opslaat in een textbestand (mylog.txt), nadat de gebruiker op enter drukt.

[CPP]
#include <stdio.h>

int main ()
{
FILE * pFile;
char sentence [256];
// oneindig loopje zodat er oneindig keren keer opnieuw een zin ingevoerd kan worden
for(int i=0;i<20;i++){
printf ("Enter sentence: ");
pFile = fopen ("mylog.txt","a");
fgets (sentence,255,stdin);
fputs (sentence,pFile);
fclose (pFile);
i=0;
}
[/CPP]

Mijn problemen zijn:
1. Mijn programma werkt alleen als het venstertje actief is. Als ik bijvoorbeeld mijn internetbrowser aanklikt. Dan is is mijn programma niet meer actief en logt hij als het ware geen zinnen meer. Is er een manier om het programma constant actief te houden

Toetsencombinaties Alt+Tab zorgt ervoor dat het programma niet actief wordt. Terwijl het programma gewoon actief moet blijven. Dus ook moet het bij elke toetsencombinatie constant actief blijven.

Alvast bedankt :D

Als je een keylogger applicatie wilt maken, dan moet je je keyloggerprogramma in het besturingssysteem integreren. Concreet betekent dat je met je programma de systeemaanroepen die worden gegenereerd door het indrukken en loslaten van je toetsen moet 'afvangen' naar jouw applicatie.

Daarvoor moet je (enige) systeemprogrammeur-kennis hebben, niet de beginnerskennis die jij hebt. Bovendien zal je anti-virus en anti-trojan software dan groot alarm slaan, omdat dit soort praktijken door hackers worden gebruikt om wachtwoorden etc. af te vangen.

Tijs.

Bedankt voor je uitleg. Ik nog maar een beginner met beginnerskennis, maar meer kennis krijg je door leren en ik leer graag :D

Je had het over systeemaanroepen die worden genegeerd en afvangen van toetsen.
Kan dit te maken hebben met hooking?
Linkje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hooking

Conceptueel is het inderdaad hooking van systemcalls.

Tijs.

Als je een keylogger applicatie wilt maken, dan moet je je keyloggerprogramma in het besturingssysteem integreren. Concreet betekent dat je met je programma de systeemaanroepen die worden gegenereerd door het indrukken en loslaten van je toetsen moet 'afvangen' naar jouw applicatie.

Daarvoor moet je (enige) systeemprogrammeur-kennis hebben, niet de beginnerskennis die jij hebt. Bovendien zal je anti-virus en anti-trojan software dan groot alarm slaan, omdat dit soort praktijken door hackers worden gebruikt om wachtwoorden etc. af te vangen.

Tijs.

Hetgeen hij wilt bereiken is ook goed mogelijk voor een beginner hoor (na wat inlezen/bekijken van voorbeelden), aangezien het niet zo zeer ingewikkeld is onder Windows. (het laatste probleem dat je noemt geldt wel zeker :P)

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms646293(VS.85).aspx

Hetgeen hij wilt bereiken is ook goed mogelijk voor een beginner hoor (na wat inlezen/bekijken van voorbeelden), aangezien het niet zo zeer ingewikkeld is onder Windows. (het laatste probleem dat je noemt geldt wel zeker :P)

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms646293(VS.85).aspx

Afvangen zelf is misschien niet eens zo moeilijk, maar de kunst is om de invoer daarna ook terug/door te geven aan de applicatie die op dat moment actief is (Internet Explorer, Word, Kladblok etc.). Dus niet alleen afvangen, maar (na vastleggen in een bestand) de informatie van de ingedrukte knop (letter/cijfer etc.) ook weer door te geven aan de applicatie waarin de knop wordt ingedrukt.

Tijs.

Afvangen zelf is misschien niet eens zo moeilijk, maar de kunst is om de invoer daarna ook terug/door te geven aan de applicatie die op dat moment actief is (Internet Explorer, Word, Kladblok etc.). Dus niet alleen afvangen, maar (na vastleggen in een bestand) de informatie van de ingedrukte knop (letter/cijfer etc.) ook weer door te geven aan de applicatie waarin de knop wordt ingedrukt.

Tijs.

Mocht hetgeen je omschrijft werkelijk nodig zijn geweest, dan zou het inderdaad al wat ingewikkelder zijn geweest. Maar gelukkig is dat helemaal niet nodig. Lees anders eens de omschrijving van de GetAsyncKeyState functie:

GetAsyncKeyState Function

The GetAsyncKeyState function determines whether a key is up or down at the time the function is called, and whether the key was pressed after a previous call to GetAsyncKeyState.

(je controleert dus alleen welke toets er ingedrukt is en vervolgens zou je deze kunnen wegschrijven)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan