programma die ze ook in de videotheek gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-hulp.tk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Hallo ik ben dringend opzoek naar een programma dat ook in vele videotheken wordt gebruikt.

ik zoek dus een programma waarmee je dus automatisch kunt zien wat je verhuurd

ik hoop dat iemand mij kan helpen

greetz:cool:

Ik ben bang dat het zo niet zal werken............. (zonder aanvullende informatie)

Wordt er met een scanapparaat gewerkt, m.a.w wordt er een barcodelezer gebruikt die gekoppeld is aan de PC (kassa)?

Wordt gewerkt met handmatige invoer i.p.v. een barcode scanner?

Als dit soort vragen beantwoord wordt, denk ik dat je wellicht zinvolle reacties gaat krijgen.

nee ik moet het gewoon in kunnen typen en dat ik alles weer kan opzoeken op datum

bijv. op 23-06 wil ik wat verhuren dan typ ik dan in dat stukje kom van de database.

acces hoef ik niet het moet echt simpel zijn want andere mensen moeten het ook gebruiken

Dan adviseer ik je om een heel eenvoudig rekenblaadje binnen Excel te maken en te gebruiken.

Op blad 2 de voorraad en op blad 1 de rijen met artikelen die vervolgens gekoppeld zijn aan de corresponderende rijen met de voorraad op blad 2.

De gebuikers / verhuurders, muteren op het eerste blad een verhuur, waarna heel simpel op blad 2 van de desbetreffende voorraad 1 wordt afgetrokken.

Jij als beheerder kunt op blad 2 altijd zien wat de actuele voorraad is terwijl de "verhuurders" op blad 2 niet hoeven te "kijken" / is niet interessant voor ze.

Voorbeeldje......

verander maar eens een getal op blad 1 en kijk wat er gebeurt met de voorraad op blad 2.

Aanname: van elke film waren er 100 in voorraad toen de verhuur begon.

ps. dit bestandje kun je natuurlijk net zo fraai maken / uitbreiden met allerlei opties als datum / prijs etc. etc. als dat je wilt............

Bijlagen

oke bedankt voor de tip zal even kijken of het mooi werkt alvast bedankt

Voorbeeldje......

verander maar eens een getal op blad 1 en kijk wat er gebeurt met de voorraad op blad 2.

Aanname: van elke film waren er 100 in voorraad toen de verhuur begon.

ps. dit bestandje kun je natuurlijk net zo fraai maken / uitbreiden met allerlei opties als datum / prijs etc. etc. als dat je wilt............

hoe maak je dat zelf ? pleas help me :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan