Programma gebruiken vanaf een NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb een Logitech Squeezebox. Dat is een draadloze ontvanger voor internetradio, afspelen muziekcollectie etc. Deze maakt gebruik van het programma Squeezecentre, dat als een server dient. Daar moet dan uiteraard wel de computer voor aanstaan. Nu vraag ik mij af of zo'n programma ook kan draaien vanaf een NAS, zodat niet de hele dag de computer aan hoeft te staan én om het systeem te ontlasten als de computer wel aanstaat.

Heb je al een NAS? Zo ja dan laat even weten welke dit is. Heb je er nog geen dan zijn er netwerkstations te koop waar de software al inzit. Ben zelf in het bezit van een Readynas Duo en die heeft al de software aan boord om specifiek voor Logitech Squeezebox te kunnen draaien al gebruik ik geen Squeezebox maar dat doet er niet toe :)

Je kunt, dus afhankelijk van de NAS en de processsor die erin zit achteraf ook nog Squeezesoftware installeren.

Laatst bewerkt:
Het is een Eminent EM4071. Daar zit alleen een harde schijf in, dus geen processor.

Natuurlijk zit er wel e.e.a. aan geheugen en processor in, alleen niet dat wat je verwacht zoals in een pc. Echter, jouw NAS is te licht om hier uberhaupt dit op te kunnen draaien.
Ik zou toch eens kijken naar een wat sterkere NAS om dit te realiseren.

Lees ook eens http://www.wifimedia.eu/catalog/-i-3.html, hier wordt dit uitgelegd.

Duidelijker kan het antwoord niet zijn, ik ga voortaan vroeg vragen stellen. :) Met mijn beperkte NAS zit ik bovendien nog in de laatst genoemde categorie (> 500 CD's: 1.6 Ghz en 1 Gb).

Ik ga 'm op opgelost zetten, nog nooit zo snel eruit geweest. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan