programma lichtkrant

Status
Niet open voor verdere reacties.

zero55

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
beste allemaal,

ik ben eigenlijk een n00b inzake VB (buiten een paar simpele programmatjes) maar heb toch een vraagje. Het oude dosprogramma (zie bijlage) dat destijds meegeleverd werd met mijn lichtkrant (wordt gebruikt in onze lokale volleybalclub), begint mij op de zenuwen te werken. Ten eerste is het in dos en ten tweede kan de ingevoerde tekst nergens bewaart worden, dit wil zeggen dat als ik wijzigingen wil aanbrengen (of ik heb een fout getikt in de tekst), ik de volledige tekst opnieuw moet intikken inclusief eventuele effecten e.d.

Mijn vraag is nu of iemand dit programmatje kan bekijken en kan zeggen of hier relatief makkelijk iets van te maken is dat onder windows draait, en dat dan ook eventueel voor mij wil in elkaar duwen met save-functionaliteit.

Het is veel gevraagd, ik weet het.
Maar ik zou toch graag een reactie krijgen.

Alvast bedankt.
Groeten,
Rudi

Bijlagen

beste allemaal,

ik ben eigenlijk een n00b inzake VB (buiten een paar simpele programmatjes) maar heb toch een vraagje. Het oude dosprogramma (zie bijlage) dat destijds meegeleverd werd met mijn lichtkrant (wordt gebruikt in onze lokale volleybalclub), begint mij op de zenuwen te werken. Ten eerste is het in dos en ten tweede kan de ingevoerde tekst nergens bewaart worden, dit wil zeggen dat als ik wijzigingen wil aanbrengen (of ik heb een fout getikt in de tekst), ik de volledige tekst opnieuw moet intikken inclusief eventuele effecten e.d.

Mijn vraag is nu of iemand dit programmatje kan bekijken en kan zeggen of hier relatief makkelijk iets van te maken is dat onder windows draait, en dat dan ook eventueel voor mij wil in elkaar duwen met save-functionaliteit.

Het is veel gevraagd, ik weet het.
Maar ik zou toch graag een reactie krijgen.

Alvast bedankt.
Groeten,
Rudi

Rudi,
wij hebben een stukje software wat data uit xml bestanden kan lezen en deze realtime op je bord kan zetten.

dus:

_ beurskoersen
_ nieuws (nu.nl gratis data stream bijv)
_ tekst

alles wat dus in xml aangeleverd wordt (via internet bijv). Ook is er handmatig tekst in te voeren.

Dit alles runt op windows XP / 2000 / 2003 server / vista etc. als "service" en kan worden bediend op afstand via het internet.

Bijna alle type borden kan de software aan.

Klinkt geweldig...
Maar ik betwijfel of de software mijn lichtkrant kan aansturen, heb nl al verschillende progs geprobeerd, geen enkele werkte. Dan maar een vraag gepost op dit forum.

Wat niet wegneemt dat ik jou programma wel eens wil proberen.

Groeten

Klinkt geweldig...
Maar ik betwijfel of de software mijn lichtkrant kan aansturen, heb nl al verschillende progs geprobeerd, geen enkele werkte. Dan maar een vraag gepost op dit forum.

Wat niet wegneemt dat ik jou programma wel eens wil proberen.

Groeten

Dat kan kloppen, vandaar dat wij software gemaakt hebben ;)

wat is het type van het bord? merk?

Het is een GIANTEK RT-3202, van deze lichtkrant is ook geen info te vinden op het internet. Zelfs een mail naar de fabrikant leverde niets op. Zij moesten in archieven gaan zoeken..... dat zegt genoeg.

Je zou het altijd nog kunnen doen via een webbrowser.
Dat is 100x zo makkelijk.

Dan ben je zo klaar :)

Ik denk dat lacosta bedoelt dat je een web-browser venster maakt in je form met daarin een webpagina die de lichtkrant bevat. Je kan het zo maken dat je de text opslaat in je vb programma, en die dan via de url meegeeft en ophaald met GET (php) op je webpagina. Zo zou ik het toch doen :)

Het gaat over een LED lichtkrant (data display) die via RS232 wordt aangestuurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan