Programma maken in JAVA

Status
Niet open voor verdere reacties.

wpayanda

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2001
hallo,
ik ben een student werktuigbouwkunde.voor mijn studie moet ik ook wat kennis hebben van computers en programmeren.afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste ICT les gehad over JAVA en nu moet ik een programma maken.omdat mijn leraar niet veel uitgelegd heeft kom ik nu vast te zitten maar ik moet het programma aanstaande donderdag af hebben. het opdracht is: Maak een applet met een knop. als er op de knop gedrukt wordt dan wordt er een gelijkzijdige driehoek getekent.wordt er vaker op de knop gedrukt dan wordt de driehoek groter.
ik heb de eerste driehoek al getekend.knop heb ik ook gemaakt maar als ik het wil testen dan komen de knop en de driehoek tegelijk op het scherm. ik weet niet hoe ik die knop aan de driehoek kan koppelen.kan iemand mij misschien helpen met dit opdracht? mijn e-mail adres is wpayanda@hccnet.nl.

met vriendelijke groeten,

Wahid Payanda

Hoi,

In je applet heeft de button als het goed is een Actionlistener waar een methode actionPerformed bij hoort. Hierdoor weet de applet dat er iemand op een knop klikt en er dus iets moet gebeuren.

Op het moment dat je op de knop klikt zal er dus eerst een controle moeten zijn of er al eerder op de knop geklikt is, dan moet de driehoek groter worden, anders moet de eerste driehoek getekend worden.
Dit zou je bij kunnen houden in een boolean.

Voorbeelden zijn wel te vinden op http://java.sun.com

Succes :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan