• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Programma maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelman

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
10
Goeiedag allemaal.
Ik ben zelf een Excelgebruiker en heb daar vele programma's in gemaakt maar ik ben eigenlijk opzoek naar een professioneel jasje voor deze programma's
Kan iemand mij vertellen of ik dat kan maken in Access of Visual Basic.
Met die programma's heb ik geen ervaring dus sta ik weer voor een nieuwe uitdaging.
Voorbeelden van eindresultaten zijn zeer welkom.

Bedank alvast voor jullie hulp.


Vriendelijke groet,

Ton
 
Beste Excelman ;)

Hoe moet dat professioneel jasje dan er volgens jouw uitzien ?

Groetjes Danny. :thumb:
 
Wat voor programma is het? Wat is de doelgroep? Wat plan je met de applicatie te doen?

En normaal gezien kies je tussen Excel en Access. VBA is in beide beschikbaar.

Enz.

Wigi
 
Beste Excelman ;)

Hoe moet dat professioneel jasje dan er volgens jouw uitzien ?

Groetjes Danny. :thumb:


Hoi Danny.

Ik probeer het uit te leggen. Als ik bv bij Mediamarkt naar de infobalie ga dan staat daar een flatscreen met hun programma erop voor het maken van een factuur. Misschien heb je dat wel eens gezien. Het ziet er dus niet uit als Excel maar je ziet alleen een strak beeld met daarin tekstvakken. Zoiets wil ik ook kunnen maken. Mij werd verteld dat Excel er achter zat.
Als je wilt zal ik je in een prive' email vertellen wat ik gemaakt heb in Excel.

Heb je iets aan mijn info?
Met vriendelijke groet,

Ton:thumb:
 
dan staat daar een flatscreen met hun programma erop voor het maken van een factuur. Misschien heb je dat wel eens gezien. Het ziet er dus niet uit als Excel maar je ziet alleen een strak beeld met daarin tekstvakken
...en ik mag voor de MediaMarkt hopen dat dat ook niet zo is!

Excelman, dit soort kassa-progamma's worden echt geschreven in andere talen dan VBA en zeker in combinatie met een database. Neemt niet weg dat het natuurlijk best leuk is als 'leer ervaring' om dit met VBA in Excel na te bouwen.

Groet, Leo
 
Wat voor programma is het? Wat is de doelgroep? Wat plan je met de applicatie te doen?

En normaal gezien kies je tussen Excel en Access. VBA is in beide beschikbaar.

Enz.

Wigi

Hoi Wigi
Bedankt voor je reactie.
Als ik het goed begrijp kan ik dan alles wat ik in Excel maak ook in Access maken?
Maar kan ik daarin een professioneel programma maken?
Ik kan verder nergens goede voorbeelden vinden van wat je er nu werkelijk in Access kunt maken en hoe. Het zijn altijd maar weer fragmenten net als bij VB.
Ik lees veel over VB maar schiet er niets mee op. Ik zie het zo; Ik neem wat meel, water een ei, zout, gist een kom een mixer. Zonder de kennis ervan te hebben weet ik niet wat ik er mee kan. Als ze mij vertellen dat ik het hele spul moet mixen in de kom dan ben ik nog niet klaar want ik heb nu deeg. Als ik nergens kan lezen dat het de oven in moet dan krijg ik geen eindresultaat. Het eind produkt moet een brood zijn. Ooo maak je zo brood?
Snap je m'n uitleg en m'n probleempje.?

Vriendelijke groet,

Ton:thumb:
 
...en ik mag voor de MediaMarkt hopen dat dat ook niet zo is!

Excelman, dit soort kassa-progamma's worden echt geschreven in andere talen dan VBA en zeker in combinatie met een database. Neemt niet weg dat het natuurlijk best leuk is als 'leer ervaring' om dit met VBA in Excel na te bouwen.

Groet, Leo

Hoi Leo
Bedankt voor je reactie.
Bij Mediamarkt zeiden ze dat ik Office professional 2007 moest kopen want daar zou ik ook hun programma's in kunnen maken. Ik moest dat dan doen in Access. Ik heb de CD gekocht. Ziet er allemaal gelikt uit maar als ik het goed begrijp hebben ze me onzin verteld.:confused:

Groetjes,

Ton
 
Excelman, Hmmm... Ik kan uiteraard niet zeggen dat het niet waar is wat ze daar verteld hebben. Maar het lijkt met sterk dat een internationaal bedrijf als MediaMarkt z'n kassa-applicatie in Access zou hebben laten bouwen.
Maar zoals ik al zei, het is natuurlijk wel leuk om dit na te bouwen. Zeker om een moeilijk programma als Access te leren kennen is het handig om daar een 'uitdaging' bij te hebben anders 'verzand' je al gauw in het niets. Koop vooral een goed boek van Access om er mee te leren werken. 'Zonder' is net als je vergelijking met het brood! Ook al ben ik een zéér groot fan van Excel, Access blijft HET programma om mooie database-toepassingen voor klein (zakelijk) gebruik te maken. Leer dan ook hoe databases worden opgebouwd (relationele tabellen) want anders wordt 't nog niks.
Op Helpmij is volgens mij ook een Access-sectie, dus hulp genoeg!;)

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
Beste Excelman,

Dagelijks krijg ik vragen van collega's en klanten die op jouw vraag lijken. De vraag is zo breed en vaag dat ik alleen maar een vaag en breed antwoord terug kan geven.

Mijn advies: Koop een handboek Excel en VBA, bij voorkeur geschreven door iemand als John Walkenbach, en bedenk wat je wilt maken.
Stel je voor dat je een factuurprogramma wilt maken voor een kleine zelfstandige die wil bijhouden wat hij heeft aangeschaft voor een project. Aan het einde van de rit wil hij eenvoudig een factuur kunnen uitdraaien, maar over een heel jaar heen wil hij ook een overzicht hebben van zijn kosten en opbrengsten.

Ik denk dat je op zo'n manier aan de slag moet, want anders blijf je het te breed zoeken en kom je nergens. net als vroeger op de middelbare school: "Wat wil je later worden?". "Iets met mensen." Tja :confused:

Een alternatief is op de website van MS kijken wat er standaard aangeboden wordt om daar van te leren en het aan te passen als er VBA bij wordt gebruikt.

Succes :thumb:,

Richard
 
Kijk eens hier.
Als dit lijkt op wat je bedoelt doe je er verstandig aan een VBA-boek van Guy Hart Davis te kopen en van voor naar achter door te spitten.
Overigens bestaan er ook cursussen op allerlei nivo's voor programmeren in VBA.
Naarmate je meer toelicht over je vraag, wordt jouw aanvankelijke formulering
Ik ben zelf een Excelgebruiker en heb daar vele programma's in gemaakt
intrigerender.

Ter geruststelling: wat je bij de mediamarkt ziet kan met VBA zowel in Word, Access of Excel zijn gemaakt.
 
Excelman,

Als je Excel "beheerst", maak het dan daarin.
Ikzelf ben een jaar geleden begonnen met Access en begin daar nu goed mee overweg te kunnen maar dan is het wel basic, ik ben het nog steeds aan het opbouwen maar dat is behoorlijk complex als je er nog niets van weet.

Met Excel 2007 kun je hele mooie dingen maken die er profi uitzien.

Grtz.
 
Beste Excelman,

Dagelijks krijg ik vragen van collega's en klanten die op jouw vraag lijken. De vraag is zo breed en vaag dat ik alleen maar een vaag en breed antwoord terug kan geven.

Mijn advies: Koop een handboek Excel en VBA, bij voorkeur geschreven door iemand als John Walkenbach, en bedenk wat je wilt maken.
Stel je voor dat je een factuurprogramma wilt maken voor een kleine zelfstandige die wil bijhouden wat hij heeft aangeschaft voor een project. Aan het einde van de rit wil hij eenvoudig een factuur kunnen uitdraaien, maar over een heel jaar heen wil hij ook een overzicht hebben van zijn kosten en opbrengsten.

Ik denk dat je op zo'n manier aan de slag moet, want anders blijf je het te breed zoeken en kom je nergens. net als vroeger op de middelbare school: "Wat wil je later worden?". "Iets met mensen." Tja :confused:

Een alternatief is op de website van MS kijken wat er standaard aangeboden wordt om daar van te leren en het aan te passen als er VBA bij wordt gebruikt.

Succes :thumb:,

Richard


Hoi Richard.

Bedankt voor je uitleg.
Je hebt gelijk dat ik het niet te breed moet zoeken. Maar het willen maken van een professioneel programma vloeit voort uit m'n werk. Ik heb dit moment een programma gemaakt dat wereldwijd gebruikt kan worden en zeer nodig is voor heel veel bedrijven.
Er zijn voor ons vak nooit professionele programma's gemaakt terwijl er 8000 bedrijven er om zitten te schreewen. En dat is nog maar een topje want hiernaast kunnen er nog vele duizenden niet gerelateerde bedrijven er gebruik van maken. Ik ben er 4 jaar aan bezig geweest om het voor elkaar te krijgen.
Ik gebruik het nu dagelijks in ons bedrijf en iedereen is er gek van.
Vandaar dat ik opzoek ben naar een mogelijkheid om het in een professioneel jasje te steken zodat iedereen het kan gebruiken.

Ik hoop dat ik je zo meer duidelijkheid heb gegeven.

Met vriendelijke groet,

Ton:thumb:
 
Kijk eens hier.
Als dit lijkt op wat je bedoelt doe je er verstandig aan een VBA-boek van Guy Hart Davis te kopen en van voor naar achter door te spitten.
Overigens bestaan er ook cursussen op allerlei nivo's voor programmeren in VBA.
Naarmate je meer toelicht over je vraag, wordt jouw aanvankelijke formulering intrigerender.

Ter geruststelling: wat je bij de mediamarkt ziet kan met VBA zowel in Word, Access of Excel zijn gemaakt.

Beste nsb

Bedankt voor je reactie.
Het verbaast me dat het programma bij Mediamarkt toch met de door jou genoemde programma's kunnen worden gemaakt. Het kan dus wel.
De link die je me hebt gegeven brengt me weer wat verder en zal daar mijn aandacht op vestigen. Bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

Ton:thumb:
 
Excelman, Hmmm... Ik kan uiteraard niet zeggen dat het niet waar is wat ze daar verteld hebben. Maar het lijkt met sterk dat een internationaal bedrijf als MediaMarkt z'n kassa-applicatie in Access zou hebben laten bouwen.
Maar zoals ik al zei, het is natuurlijk wel leuk om dit na te bouwen. Zeker om een moeilijk programma als Access te leren kennen is het handig om daar een 'uitdaging' bij te hebben anders 'verzand' je al gauw in het niets. Koop vooral een goed boek van Access om er mee te leren werken. 'Zonder' is net als je vergelijking met het brood! Ook al ben ik een zéér groot fan van Excel, Access blijft HET programma om mooie database-toepassingen voor klein (zakelijk) gebruik te maken. Leer dan ook hoe databases worden opgebouwd (relationele tabellen) want anders wordt 't nog niks.
Op Helpmij is volgens mij ook een Access-sectie, dus hulp genoeg!;)

Groet, Leo


Hoi Leo.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu erg veel info gekregen op mijn vraag waar ik erg blij mee ben.
Ik denk dat ik voorlopig weer vooruit kan met alle hulp en wijsheden die ik heb gekregen.

Bedankt allemaal.

Met vriendelijke groet,

Ton:thumb:
 
Goed zo. En bij concrete problemen in Excel of VBA leg je ze maar voor. Access en VB subsecties zijn er ook.

Succes ermee,

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan