• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Programma niet in taakbalk !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hombre

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Hallo

In excel wil ik bij openen van een programma vermijden dat dit excelprogramma in de taakbalk verschijnt. Is dit mogelijk met een Vb formule?

Dit werkt in elk geval niet;
Application.ShowWindowsInTaskbar = False

Hartelijk dank

Dit werkt in elk geval niet;
Application.ShowWindowsInTaskbar = False

Voorzover ik het heb kunnen nagaan, moet dit toch werken hoor. Zet de code aan het begin, en voer dan allerlei bewerkingen uit, waaronder het openen van nieuwe bestanden.

Dit zet de bestanden samen in de taakbalk in 1 applicatie. Als je helemaal niets wilt zien, dat zou ik niet weten eigenlijk.

Wigi

Wigi bedankt maar het is inderdaad de bedoeling geen vermelding te zien in de taakbalk. Voorgaand formule zet alle open applicaties in één balkje maar dit is niet de bedoeling.
Waarom eigenlijk? Wel mijn programma start op met;
Code:
Application.DisplayFullScreen = True
Application.DisplayFormulaBar = False
Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Enabled = False
Zo heb je een volledig scherm en de gebruiker kan de menubalk niet gebruiken.
Als je nu onderaan op het balkje klikt (min) en nadien terug staat de formulebalk terug op het scherm en heb je geen full screen meer, hiervoor wou ik dus dit balkje wegdoen.

Toch bedankt, indien niet mogelijk, het zij zo.

[URL="http://www.mrexcel.com/board2/viewtopic.php?t=107835]Hier[/URL] kan je code vinden om de hele taskbar van Windows te verbergen. Misschien is dat iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan