programma niet op laten starten

• Onderwerp starter Onderwerp starter sigma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sigma

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2003
Hallo,

Waar kan ik in W2000 instellen dat bepaalde programma's niet mee op moeten starten.
msconfig geeft een foutmelding, dateen of onderdelen niet te vinden zijn.

Alvast bedankt

Windows 2000 (Pro/Server-versies) heeft geen msconfig. Wel kun je msconfig.exe uit Windows 98/ME/XP hiervoor gebruiken. De XP-versie is hier tehttp://www.onecomputerguy.com/software/msconfig.zip (.zip-formaat). Kopieer msconfig .exe naar de WINNT\system32-folder en maak een dubbelklik of gebruik Start / Uitvoeren msconfig. Eventuele foutmeldingen als je Windows 98/ME-versie van msconfig gebruikt , kun je gewoon negeren.

http://www.onecomputerguy.com/software/msconfig.zip

een simpele manier is om het altijd handige programma Ccleaner te downloaden en installeren.
Daarmee kan je dat op een hele simpele manier voor elkaar krijgen, middels het gereedschap.

http://www.ccleaner.com/

Heb het programma gedownload en geinstalleerd en vervolgens een paar programma's uitgeschakeld.
Hierna opnieuw opgestart.
Nu is het programma msconfig niet meer te benaderen.
Hoe is dit op te lossen?

Laatst bewerkt:
Wat zegt Bertus daar nou over?
Je wilde toch een paar programma's elimineren mbt opstarten?

Er ontstond een conflict doordat een programma niet opstartte.
Dus wil ik het programma weer wel op laten starten.
Dat gaat dus niet.

Betreffende elimineren heb ik niets gelezen.

Het ging over installeren van msconfig en niet met beperkte functionaliteit.

Laatst bewerkt:
AJ wanneer het een poging tot humor is, dan ontgaat het mij helaas.

Voor de anderen, ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Gaarne hulp.

Hallo,

Waar kan ik in W2000 instellen dat bepaalde programma's niet mee op moeten starten.
msconfig geeft een foutmelding, dateen of onderdelen niet te vinden zijn.

Alvast bedankt

Dit is jouw vraag en daar geef ik antwoord op.
Net als Bertus die meldt dat W2000 GEEN msconfig heeft, maar geeft een alternatief.
Ook ik geef een alternatief.
Pas later kom je met aanvullende info.
Ik zie hier geen greintje humor hoor.

Voor alle anderen.
Helaas bestaat het probleem nog steeds.

Gaarne enige hulp.

AJ, misschien kun je het betreffende artikel eens lezen, dat voorkomt een hoop gebabbel.

Ik heb alles gelezen, maar betwijfel of jij dat ook hebt gedaan.

ik laat het hierbij..

Mooi, want ik heb je al bij de mod aangemeld.

Nouja zeg, hij is je gewoon aan het helpen hoor. Normaal gezien moet je die msconfig.exe gewoon kunnen downloaden en opstarten in Win2k.

Daarmee kan je dus dingen wel of niet laten opstarten. Dus wat is er mis met bovenstaande links en antwoorden?!

Hallo Breezer, bedankt dat je reageert.

Zoals ik aangeef is er hierna een probleem ontstaan en vraag ik vervolgens hoe ik dit probleem dat ontstaat door direct opvolgen van advies op kan lossen.

Het is mij volslagen onduidelijk wat hier niet aan te begrijpen is?

Er is dus geen sprake van aanvullende informatie die eerst wordt achtergehouden, maar van een probleem ontstaan door het installeren van MSconfig.

Laatst bewerkt:
Het is voor het eerst dat ik hoor/lees dat er problemen instaan met het bestandje Msconfig van die site af. Ik heb dit op zoveel pc's gebruikt, waaronder diverse pc van mezelf met Windows 2000.

Hallo Crash,

Ben zelf uiteraard verder gaan zoeken en blijkt dat ZoneAlarm de boel automatisch was gaan blokken.
Viel helaas niet uit te zetten.
Dus ZA gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles weer.

MSconfig maar ook IE, Itunes , Quicktime en Realplayer werkten niet meer vreemd genoeg.

Mvg

Sigma

Waar is de tijd gebleven dat firewalls zich niet bemoeiden met het wel of niet mogen gebruiken van programma's, virusscanners niet zeurden over spyware en Windows niet bij alles vroeg of je het echt wel zeker weet? ...

Enfin, goed dat het nu toch opgelost is. :thumb:

Inderdaad Breezer, soms verlang ik ook terug naar de tijd dat we gewoon in DOS alles konden doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan