programma om fouten uit te halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ribbetje

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
weet iemand een goed programma om mogelijke fouten uit xp te halen of de pc te verbeteren

dank bij voorbaat

ribbetje

ribbetje zei:
of de pc te verbeteren
Er zijn heel veel programmaatjes/tweaks te vinden die allerlei spectaculaire snelheidsverhogingen en/of verbeterd geheugenbeheer beloven, maar van verbetering blijkt dan vaak helemaal geen sprake te zijn - ik heb ooit eens zoiets gebruikt, waarna alles op de pc twee keer zo LANGZAAM werkte. :D
Om je pc lekker vlot te laten draaien kun je er inderdaad het best voor zorgen dat alles goed ge-update is.
Daarnaast moeten er natuurlijk geen virussen, spyware en andere rommel in het systeem zitten: scan regelmatig op virussen, verwijder spyware met Spybot S & D en/of Ad-aware, en zorg dat SpywareBlaster geïnstalleerd is.
In dit artikel vind je uitgebreide informatie over het voorkómen van spyware-infecties.
Als je dan ook nog regelmatig overbodige bestanden verwijdert en het register schoonmaakt, blijft alles heel lang soepel draaien. Een prima schoonmaakprogramma is CCleaner, waarvan je hier een duidelijke handleiding vindt.

Guus.

Laatst bewerkt:
soms wilt hij niet afsluiten en dan weer eens een videobestand niet afspelen

ribbetje zei:
soms wilt hij niet afsluiten en dan weer eens een videobestand niet afspelen
Nogal vaag. :confused:
Als je hier al een tijdje last van hebt, zal systeemherstel weinig uithalen.
Als je de spyware- en schoonmaaktooltjes uit mijn vorige bericht gebruikt hebt en geen verbetering opmerkt, zou je eens een HijackThis-log op het Nucia-forum kunnen plaatsen.

Guus.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang het besturingssysteem er al op staat en wat je allemaal met je PC hebt gedaan maar wellicht kan je een schone instalatie overwegen. Is niet zo heel veel werk en je systeem is weer prima.
Sommige merken PC's hebben een herstel CD erbij die alles weer in orginele staat terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan