Programma om site te maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter SdG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SdG

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Waarschijnlijk is deze vraag al zeer vaak gesteld, maar op internet en op fora kom ik er niet achter welk programma nu voor mij het meest geschikt is.

Wie weet er een programma om een website te maken?

Dit programma moet wel aan de volgende eisen voldoen:
  • Geen HTML, PHP e.d. kennis nodig.
  • Enkele bijgevoegde templates die persoonlijk aanpasbaar zijn.
  • Eenvoudig te begrijpen programma.
  • Het liefst nederlandstalig (geen vereiste).
  • Site moet als hij op internet staat makkelijk en snel te bewerken zijn.

Uiteraard hoeft het programma niet gratis te zijn (mag wel natuurlijk).

Alvast bedankt voor reactie !!!

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb hem gedownload van de site die je gaf, maar als ik hem uitpak zie ik nergens een installatiebestandje ofzo staan ... waar vind ik die?

oké bedankt, ik ga het eens even lezen en even kijken of ik een goede handleiding kan vinden op het internet . . . Ik laat zsm weten of het is gelukt.

iig alvast bedankt!

oké bedankt, ik ga het eens even lezen en even kijken of ik een goede handleiding kan vinden op het internet . . . Ik laat zsm weten of het is gelukt.

iig alvast bedankt!

ik moet eerlijk zeggen dat het misschien in het begin even puzzelen is maar wanneer je het door hebt, superhandig en simpel.

Daar heb ik geen ervaring mee, misschien even rondkijken op internet daarvoor...

De makkelijkste websitebouwers voor beginners zijn de WYSIWYG programma's (What You See Is What You Get). Een voorbeeld daarvan is Frontpage van Microsoft, wat tegenwoordig trouwens Expression Web heet. Frontpage/Expression Web zitten in het Office pakket, dus dat moet je kopen.

Je maakt hierin als het ware een website op dezelfde manier als een Word-document: je ziet het voorkomen van je site meteen al en je kunt dat aanpassen zonder met codes te werken etc.

Frontpage staat niet echt bekend als een geavanceerd en krachtig programma, maar het is leuk om te proberen om mee te beginnen. Nog een voorbeeld van een WYSIWYG programma is NVU, van Mozilla (de mensen achter Firefox). :thumb:

Zitten er bij NVU standaard templates bij? En waar kan ik deze dan vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan