Programma om uitkomsten te berekenen a.d.h.v. diverse variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zansa

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Beste Helpmijers,

Voor mijn afstudeerproject ben ik op zoek naar een programma die kan rekenen met vaste en variabele gegevens.
Het idee is, je zet er bepaalde data vast in, kosten enz. Dan voeg je daar wat variabelen aan toe en gaat het spul rekenen wat de beste manier is om je processen in te regelen. Bijvoorbeeld!

Uiteindelijk zal er geen enkel programma precies passen, aangezien ik de processen van een heel bedrijf wil doormeten. Maar als iemand zo iets weet hou ik me van harte aanbevolen.

Bij voorbaat dank voor de vele reactie's ;)
groejtes

Sijbrand

Jep, en excel heeft op zich een heleboel mogelijkheden. Alleen kan ik excel niet zo programeren dat ie aan de hand van verschillende informatie zelf iets gaat berekenen. Althans, elk programma zal de uitkomst geven zoals je hem opdracht geef, echter in excel wordt dat heel veel.
Eigenlijk zou er zoiets moeten bestaan van processen, variabele en vaste. Daaraan een bepaalde vraag koppelen en zo een berekening te krijgen welk proces voor welk product het beste is voor een bepaalde prijs....

tja, terwijl ik dit schrijf begin ik me ook heel hard af te vragen of zoiets bestaat.. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan