Programma op de achtergrond op iPad en Android

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Ik thuis netwerk een NAS aanwezig waarop ik één keer in de week een backup maak en tussendoor ook nog extra voor heel belangrijke files. Dit is een WD MyCloud EX2 ultra. Daar staat dus muziek en foto's op die op mijn PC staan.
Ik kan dus met mijn telefoon of iPad luisteren naar muziek op mijn personal 'cloud' ook als mij elders bevind. Het afspelen gebeurd met een programma op de achtergrond.
Nu blijkt dat mijn iPad met dat spelen na enige tijd ophoud met dat afspelen reeds lang (ergens tussen 30 of 60 minuten) dat ik uitgelogd ben op die iPad. Mijn verwachting was dat dat door zou kunnen gaan tot alles wat ik wilde gespeeld was.

Ik heb twee vragen:
  1. Heeft mijn telefoon ook zo'n beperking in het OS(Android)
  2. Hoe kan ik die beperking uit schakeling in beide Operating Systemen.
Er is op beide systemen een App (Mycloud) geïnstalleerd die de communicatie met mijn NAS mogelijk maakt en die voor zover ik het kan controleren goed werkt.

Ik maak gebruik van KPN voor mijn verbinding met het externe internet en een modem Netgear (R6400r2) voor WiFi

Ik snap je vraag niet helemaal, en dan speciaal dit stuk
Nu blijkt dat mijn iPad met dat spelen na enige tijd ophoud met dat afspelen reeds lang (ergens tussen 30 of 60 minuten) dat ik uitgelogd ben op die iPad.
niet. Wat bedoel je daar mee? Verder graag wat meer informatie over je setup, zoals: welke NAS?

Als ik je goed begrijp, wil je op je telefoon of iPad (wonderlijke combinatie trouwens: iPad met Android telefoon) naar je muziek op de NAS kunnen luisteren, en werkt dat an sich dus prima. Vandaar dat ik je vraag niet snap. Zelf zou ik niet willen dat een apparaat uit zichzelf door blijft spelen als ik hem uitzet of uitlog. Je zet hem immers niet voor niets uit :).

Ik heb zelf een Synology NAS, en die werkt met dedicated mobiele versies op iPhone en iPad (ik geef toe: óók een wonderlijke combinatie ;)) waarbij de muziek app rechtstreeks naar de 'muziekserver' verwijst, en de File app naar alle servers, zodat ik daarmee ook de muziek kan benaderen, maar ook de foto's etc. En dat werkt dus op dezelfde manier, denk ik.

Wat je vragen betreft: vraag 1 is toch gewoon een kwestie van uitproberen? En als het op de telefoon goed werkt, (naar jouw zin dus) dan hoef je ook niets uit te zetten. Ik weet te weinig van Android om daar een antwoord op te kunnen geven.
Wat de iPad betreft: ik ken zo'n instelling niet, maar wellicht heeft het te maken met een slaapstand van je iPad, dat die dus na een uur uitschakelt. En dan ook je muziek stopt. Wellicht heeft het ook te maken met de manier waarop je met de iPad een verbinding met de NAS maakt. Mijn ipad(s) hebben geen simkaart, dus ik maak verbinding via een hotspot op de telefoon. Werkt perfect. Maar die connectie can er wel eens uitvliegen, als de telefoon uit gaat. En dan moet je opnieuw een verbinding maken.

Kortom: graag nog wat meer uitleg van de situatie!

Terug
Bovenaan Onderaan