Programma openen (DOS venster)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sys88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2004
Hallo,

IK ben bezig met het opzetten van een webserver en die werkt inmiddels. Maar moest ik nog beveiligde mappen aanmaken. Dat kan volgens de handleiding met een uitvoerbaar bestand (.exe) htpasswd.exe . Maar als dat ik dat bestand wil openen krijg ik kort een dos venster te zien en dat gaat die weer weg. Volgens de handleiding moet ik dit dos venster gebruiken om beveiligde mappen aantemaken. Maar als dat dos venster verdwijwt kan ik natuurlijk niets in vullen.

Weet iemand hoe je dit soort programma's (uitvoerbare bestanden ) moet openen??

Groeten,

sys88

Laatst bewerkt:
Hoi Roy,

Ik weet niet of het je al gelukt is. Maar ik probeer het hier even uit te leggen.

Zoals ik het lees open je vanuit windows verkenner htpasswd.exe , er verschijnt snel een dos venster, en weg is die weer.
Dit komt omdat htpasswd wat parameters (extra opties) verwacht, en vervolgens een actie uitvoert.
Om te zien wat voor parameters je moet opgeven, zou het dos venster eigenlijk open moeten blijven, maar dat gebeurd niet omdat je het htpasswd.exe vanuit de windows verkenner opstart.

Het is dus de bedoeling eerst een dos venster te openen. Vaak kun je dat terug vinden met de start knop > programma's > Bureau accessoires > Command Prompt/Dos venster of iets dergelijks.
Als je het niet kan terug vinden, dan kan je altijd nog Start > uitvoeren > command (enter/ok) doen.
Dan kom je in een dos venster.
Vervolgens ga je naar de directory waar htpasswd.exe staat. Die kan je herleiden uit je windows verkenner.
Stel dat dit c:\apache\bin\ is (geen idee). dan doe je in het dos venster het commando:
cd\apache\bin (enter)
dan geef je het commando:
htpasswd.exe

nu zie je welke opties je mee kan geven.

Nu ken ik htpasswd alleen vanuit de linux/unix omgeving. Mocht je er niet uit komen, laat het dan even weten, dan probeer ik je verder te helpen.

Hallo,

Ik ben inmiddels al over gestapt op windows server 2003. Dus gebruik ik geen apache meer.

Bedankt voor je reactie. Ik zou het later nog eens kunnen gebruiken als ik een ander programma niet kan openen.

Groeten,

sys88

Laatst bewerkt:
Oke jammer. Apache is een zeer goede webserver. Ga je de webserver voor op het internet gebruiken, of intern? als je het voor internet gaat gebruiken, dan zijn wat beveiligings tips wellicht nog op z'n plaats.

Ik ga de webserver gebruiken voor het internet. Ik heb PHP al ingebouwd. Tevens heb ik het al voor elkaar om een (web)remote desktop verbinding te maken. DNS is: hide . Misschien komen die beveiligings tips nog wel goed van pas.

Groeten,

sys88

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan