Programma openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabourterplop

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Goedemiddag,

Ik heb een 5 computers thuis waarvan 1 de server en ze allemaal in dezelfde werkgroep draaien. Geen AD (Active Directory).
Nu wil ik omdat ik thuis de computers moeten onderhouden op een gegeven moment vanaf de server op alle computers een programma opstarten ivm met updates enz.
Hoe pak ik dat aan?

Gr. Bart

Koop remote administrator.
zet dat als server op de vier andere computer en als client op de server.
Je kunt nu vanaf de server alle computers overnemen en programma's toevoegen of verwijderen.

http://www.famatech.com/

Het mooiste is natuurlijk voor een lui systeembeheerder dat alles automatisch gaat. Heb je daar een oplossing voor?

Ik kan het echter ook anders aanpakken.

Ik verzend doormiddel van netsend of met vbs een berichtje over het netwerk. Zodra de ik op een van de computers waar het venster staat op ok druk dat het progje wordt geopend en gaat updaten.

Code:
NET SEND * Gelieve op OK klikken

niet bepaald moeilijk in vb (5-6 toch).
Ik zou winsock gebruiken (vind je veel op google over).
Gewoon een client en een server programma schrijven en bv bij een methode die data interpreteert een stukje code zoals:

als data = update _ programma dan
shell( programma)
else
sendback badcommand..

Is veel eleganter dan net send of vbs.

Ik wil alleen server side script, zodat de client computer niet met scripts hoeft vol te staan. Hoe kunnen we het dan oplossen?
Wat voor functie kan ik daarvoor gebruiken?

Laatst bewerkt:
We kunnen echter ook anders doen.

Ik bedacht dit, als ik een bericht verzend naar een computer en er staat of ze de update willen uitvoeren met de ja/nee knop. Als ze op de Ja knop drukken moet het programma vanaf de server gaan draaien. We zouden het zou kunnen oplossen

Code:
Rem Dit is bat script
NET SEND * Wilt u een update uitvoeren?
if(errorlevel == 0)
 {
 call update.vbs
 }

Maar dit werkt niet.. hoe kan ik zorgen dat dit wel werkt?

Je kan via shell() alles aanroepen wat je wil. Je kan windows api gebruiken weetikveel.
sockets lijkt mij het meest flexibele.
Btw ik wist niet dat net send ja/nee knoppen kon geven en die info terugrelayde... En dan nog, dan weet je server dat hij iets moet updaten. Hoe gaat die dat dan doen?
Logischerwijze uit je vraag zou ik denken dat je een programma wilt uitvoeren op iemands computer. Dat lukt mij denkik niet via net send, en je zal toch software moeten zetten op je clients...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan