Programma opstarten 1 CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandweerkid

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Berichten
44
Beste Mede-forumleden :p

Ik heb een software (Rose online) die ik nogal vaak gebruik.
Nu heb ik een DUAL-CORE computer, waardoor hij rose altijd met CPU 0 en CPU 1 opstart.

Maar dat kan Rose niet aan, hij kan maar 1 CPU aan, nu moet ik elke keer via taakbeheer er 1 uitzetten.
Kan hij dat niet automatisch doen zodra ik Rose opstart?

Dat hij rose dus altijd met CPU 0 bijvoorbeeld opstart, en niet met 2 CPU's ? :p

Alvast bedankt,
Menno
 
Dat komt mischien omdat niet alle programma's 2 kernen of meer ondersteunen, zoals oude spellen en verouderde programma's
 
da's niet echt een antwoord op de vraag. Als ik me niet vergis dien je in het processen overzicht de te selecteren CPU te selecteren. Kies dan voor core 2, meestal het minste belast.
 
da's niet echt een antwoord op de vraag. Als ik me niet vergis dien je in het processen overzicht de te selecteren CPU te selecteren. Kies dan voor core 2, meestal het minste belast.

Ja, via taakbeheer (ctrl + alt + del) ga je naar het tabblad processen. Hier klik je met de rechtermuisknop het programma aan en selecteer je de optie affiniteit instellen. Vervolgens vink je de cpu aan waar je het programma op wil laten lopen.

Nadeel, zodra je het programma afsluit ben je de instellingen kwijt. Probeer het eens met het programma launch. Dit schijnt deze settings vast te houden. Zelf niet mee gewerkt, dus kan je er niet veel over vertellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan