Programma opstarten zonder SSH

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hallo,
Ik heb sinds gisteren een Linux server en ben nog wat aan het prutsen, over het algemeen gaat het redelijk en heb de webserver / gameserver werkend. Alleen blijft de gameserver alleen aan als ik een sessie heb, hoe krijg ik het voor elkaar dat die ook aangaat terwijl ik niet ingelogd ben? Ik had ergens gelezen over een bestandje in de etc map maar daartoe heb ik geen toegang.

Mvg

Denk dat je de crontab bedoelt, en die staat normaliter idd in /etc ;)

Ik heb even wat informatie opgezocht over dat crontab en kwam uit op dit:

* * * * * root /root/mtaserver-linux-v1.1.1/mtaserver/mta_server

Alleen start er niets. Ik kan het wel starten via SSH... Er gebeurt ook niets als ik de server aan / uit zet.

Ik heb even wat informatie opgezocht over dat crontab en kwam uit op dit:

* * * * * root /root/mtaserver-linux-v1.1.1/mtaserver/mta_server

Alleen start er niets. Ik kan het wel starten via SSH... Er gebeurt ook niets als ik de server aan / uit zet.

Het is zo wie zo niet handig, om programma's op de door jouw opgegeven locatie uit te laten voeren, maar dit eventjes terzijde ;)

Je begint goed ... Alleen, als jij het programma via SSH opstart, hoe doe je dat dan precies ? :shocked:

Probeer anders eens:

Code:
./ /root/mtaserver-linux-v1.1.1/mtaserver/mta_server

Voor je regel staat dus:
Code:
./ <spatie> [jouw regel]

Suc6! :thumb:

Als ik het via SSH opstart ga ik eerst naar die directory en daarne doe ik ./mta_server.

Ik heb nu dit ingevuld:
* * * * * root ./ /root/mtaserver-linux-v1.1.1/mtaserver/mta_server

Alleen kan ik niet connecten via het spel (als ik via SSH opstart wel). Is er een mogelijkheid om te controleren of er enige activiteit is?

Als ik het via SSH opstart ga ik eerst naar die directory en daarne doe ik ./mta_server.

Ik heb nu dit ingevuld:
* * * * * root ./ /root/mtaserver-linux-v1.1.1/mtaserver/mta_server

Alleen kan ik niet connecten via het spel (als ik via SSH opstart wel). Is er een mogelijkheid om te controleren of er enige activiteit is?

Code:
ps -e | grep mta_server

Dan kun je zien of hij up and running is ...

Is het overigens ook mogelijk met die software, om op de command line, terwijl je het spel start, een config file op te geven ? Bij de meeste deamons is dat wel mogelijk, mischien ook bij deze ? :rolleyes:

Als dat mogelijk is, kun je dat gewoon achter die regel plakken die je al in je crontab hebt staan :thumb:

Geen teken van activiteit... :(

Voor zover ik weet is er een config file van het spel zelf maar kun je er niks aan toevoegen.

Geen teken van activiteit... :(

Voor zover ik weet is er een config file van het spel zelf maar kun je er niks aan toevoegen.

Ik bedoel, op het moment dat jij in SSH het spel start, of je dan ook een config file kunt opgeven die het spel dan gebruikt ?

Inmiddels opgelost door het te starten in een sessie met SSH en nohup te gebruiken. Bedankt!

Inmiddels opgelost door het te starten in een sessie met SSH en nohup te gebruiken. Bedankt!

Als je dat nou eens dan in je crontab zet, dan als jij je systeem eens onverhoopt mocht herstarten, dan startie ook automatisch mee op met je systeem ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan