Programma/Roulette

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0510

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2015
Berichten
289
Ik wil al een tijdje een eigen programma hebben die ik naast een casino (roulette tafel) kan openen om wat gegevens op in te voren en dat die dan worden berekend voor mij, het is vrij simpel!
Het enigste probleem is ik heb geen verstand van programmeren.
Wel heb ik ervaring met html, css, beetje php en werken met .bat bestanden.
Misschien dat iemand mij opweg kan helpen. en wat zou dan de beste programmeer taal zijn, misschien dat ik het zelfs als een .bat of .exe kan maken of als een webpagina...

Wat ik wil hebben is het volgende.
Ik heb hier een excel bestand waarin het allemaal bijna staat. Bekijk bijlage RRS.xlsx
Bij roulette heb je 3 dingen.
1. de tafel waar alle getallen op volgorde staan. (in het excel document ziet u die rechts.)
hierop kan je inzetten met fiches.
2. een roulette wiel, waar het balletje overheen rolt (die zie je boven aan)
de getallen staan hier helemaal door elkaar.
3. een burenspel (dat de layout gebruikt van het rouletten wiel)
hier staan dus ook alle getallen net zoals het bovenste voorbeeldje door elkaar.

Dan zijn er 2 regels die de dealer (die voor het casino werkt) moet volgen.
Hij of zij doet eerst 1 ronde (spin) het wiel naar rechts draaien, bij spin 2 (ronde 2) moet hij de andere kant op. Dus het hangt er maar net vanaf wanneer je aan tafel komt, dan kan het zijn dat het WIEL naar RECHTS of LINKS draait. En het balletje draait altijd in de tegen gestelde richting. Dus als het WIEL naar rechts draait (met de klok mee) dan gaat de BAL naar links (tegen de klok in)
Vrij simpel.

Je hebt altijd een beperkte tijd om in te zetten voordat de bal weer rolt en dan mag je niet meer inzetten, dus wil ik een simpel programma hebben die voor mij 1 simpele rekensom kan maken.
Let op. (zie excel betstand, de 1e rij aan de linker kant!)

je komt aan tafel en ziet 36 met het balletje erop. wat je ook ziet is dat het wiel met de klok MEE draait. dus het balletje is dan TEGEN te klok in gegaan!
In het bestandje ziet je 36 staan en daarachter de letter T van Terug (Tegen de klok in, DE BAL DAN!)
dan wacht je even, dan zet je geld in en de dealer draait het wiel de andere kant op, nu gaat die naar LINKS en het balletje doet de dealer naar rechts: MET de klok MEE. Vandaar de T of de M in het veld daarnaast.
Waar het nu echt omgaat is het volgende: Het balletje rolt van 36 MET de klok mee en land op 19.
Dat is in totaal 27 getallen naast 36. Dus +27 (in de 4e rij)
De + betekend dat hij met de klok mee is gegaan. de - betekend dat hij tegen de klok in is gegaan (de bal!)

Dan op de volgende ronde draait alles om!!!!
Dan gaat de bal van 19 Tegen de klok in en land op 35. dat is -6 (oftewel 6)getallen terug vanaf 19.
En let op je rekend nooit het getal zelf mee waar die begint, maar wel het getal waar die als laatste weer op valt!
En zo draait het weer om, en om.....

Ik wil dat het programma vanaf het begin zo werkt... tot aan het einde:
Start programma, programma vraagt waar de bal heen gaat. tegen de klok in of met de klok mee?
Je vult in: T van tegen.
Programma vraagt op welk getal die valt: in typ in of druk met de muis op een knop waarop het getal staat: 36.
programma zegt vul het volgende getal in: ik vul in 19.
Dan zegt het programma: +27
Dan moet dit getal in beeld blijven ergens ernaast. zodat na bijvoorbeeld 6 spins dit kan zien:

+27 -6
+14 -21
+28 -7

En dan dat je ook het gemiddelde kan zien van die spins. dus als volgt:

+27 -6
+14 -21
+28 -7

+23 -11

En dan aan de linker kant van het scherm vraagt het programma weer naar het volgende getal, en dit blijft maar doorgaan en doorgaan..

------------------------------------------------------------

Wat helemaal mooi zou zijn is dat je ook kan zien waar het gemiddelde getal zich bevind op het burenspel.
Dat als je een getal in vult en hij zet dan -7 neer onder de rest. dan veranderd hij onderaan naar -11 (gemiddelde), dan zie je vanzelf op een burenspel (excel bestand, bovenaan) met een kleurtje ofzo waar dat getal zich dan bevind.

Dit wordt berekend op de volgende manier (SIMPEL!)
laatste getal was in het bovenstaande voorbeeld (-7) het balletje ligt dan op 27. Dus dan moet je het getal 27 pakken en dan daar het vorige MIN getal (-28 dus) vanaf halen.
Zo dus: 27 op het burenspel (rechts boven vind je die) en dan 28 (+28) getallen MET de klok MEE,
dat = getal 15!

Dan kan ik namelijk heel snel zien waar ik mijn geld moet inzetten/betten, want je hebt maar een aantal seconden hiervoor.
In het bovenstaande voorbeeld zie je dat ik dan verlies, maar het is wel goed uitgelegd zo.
Dit hoort het programma gewoon te doen. Het duurt mij namelijk te lang en dan is de tijd alweer om.

Basis van het programma is dus dat je getallen invult, het programma berekend hoeveel getallen dat verder/met de klok mee (+) is of terug/tegen de klok in (-) is.
Plus dat je dan direct ziet waar je moet inzetten.

In het excel bestandje zie je rechts het tafel overzicht, het zou handig zijn als ik gewoon daar op kon klikken en hij dat als ingevoerd getal rekend. dat zou nog sneller gaan.

Ook zou het fijn zijn als het programma boven alle andere geladen programams (ook browsers) kan blijven, zodat ik hem in full screen casino gewoon kan gebruiken.

Ik zou jullie echt heel erg dankbaar zijn hiervoor als jullie dit voor mij even kunnen schrijven, of mij uit kunnen leggen hoe ik dit zelf doe.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het bestand even wat uitgebreider gemaakt, misschien dat jullie het dan zo begrijpen. Zie hier: Bekijk bijlage RRS.xlsx
Rechts in het bestand staat wat ik graag in 1 formule wil hebben en je zou dit op 2 of misschien meer manieren kunnen berekenen.
Ik kom er zelf niet uit!
 
Dus niemand hier heeft enige idee hoe je zo iets doet? in wat voor format dan ook.
niet eens in excel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan