Programma snijrichting te bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Beste,

Ik zoek een programma.
Hoeft niets spannends te zijn.
Ik wil in dit programma een bepaalde grootte ingeven van een plaat.

Lengte/breedte eventueel diepte. (diepte is alleen extra info, wordt niets mee gedaan)
Bijvoorbeeld.
Lengte: 1000 mm
Breedte: 500 mm

Uit deze plaat moeten vervolgens 9 platen gehaald/gesneden worden.
De afmetingen wil ik in dit programma kunnen invoeren.
Bijvoorbeeld:
Lengte: 90mm
Breedte: 40mm

Daarnaast wil ik dat elk gesneden product een veiligheidsmarche heeft van 5 mm begin en eind (5mm is vrij instelbaar dan). (dus 2 producten langs elkaar zit 10 mm tussen, 2x 5mm)
Dus benodigd zou zijn per product:
Lengte: 100mm
Breedte: 50mm

Dus uit deze totale plaat zou je 100 plaatjes moeten kunnen snijden.
Dit alles zou ik gewoon simpel in Excel kunnen verwerken.

Echter ik wil dit ook gelijk kunnen afdrukken.
Dat ik dus een tekening heb met al die maten en snijrichtingen. (op schaal) (snijrichtingen zijn altijd horizontaal en/of verticaal)
In de bijlage een klein opzetje wat ik zou willen zien.

Iemand een idee met welk programma dit te maken zou zijn?

Edit:

Nog slecht uitgerekend ook nog.

Maten waren goed voor 100 stuks.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nog niets kunnen vinden voor deze mijzelf.

Dus een waarom erbij.
Met invoeren van nieuwe productieorders kijken wij vaak hoeveel producten gemaakt moeten worden. Hiervoor berekenen we ook hoeveel materiaal nodig is.
Dus als je een plaat (materiaal) hebt van 100 cm lengte en een product is 10 cm in de lengte kun je er hier 10 uitsnijden.
als je dan ook een breedte van diezelfde plaat hebt van 132 cm en het product heeft een breedte van 66 cm. Zou je uit de breedte 2 stuks moeten kunnen halen. In dit geval zou je 2x10=20 producten moeten kunnen snuiden.
Echter als je de plaat verkeerd zou houden en je zou stukken van 66cm uit de lengte van 100 cm snijden en dus stukken van 10 cm uit de 132 cm. Zou je maar 13 producten uit diezelfde maten kunnen snijden.

Nu is dit een duidelijk voorbeeld. Echter we gaan niet verwachten van de medewerkers op de werkvloer dat zij elke plaat gaan uitrekenen wat de beste snijrichting is terwijl wij dat ook al gedaan hebben. Ik wil graag een A4'tje toevoegen waar zij snel kunnen zien hoe te snijden. (papierwerk krijgen zij er altijd al bij)
Dus ik wil iets hebben waarbij je de benodige maten in kan voeren.
Dit zijn de volgende maten:

Productlengte en breedte
Plaatlengte en breedte
Aantal producten
Veiligheidsmarche

aan de hand van deze gegevens wordt een A4 gevuld met de snijrichtingen op de plaat.

Als iemand iets heeft waarmee dit zou kunnen (waar niet een al te hoog prijskaartje gelijk aan hangt) zou ik zeker geholpen zijn.

Dank en groet,
|
Rob

Antwoord toch toegevoegd zodat anderen er mogelijk ook iets aan hebben.

Cutting Optimisation Pro en Smart2DCutting 3 gevonden. Nu alleen nog kijken welke het beste werkt.
Vraag opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan