Programma starten via drag and drop

Status
Niet open voor verdere reacties.

BonVivant

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Op mijn windows-XP-systeem thuis kan ik een programma starten door een data-file uit verkenner via drag-and-drop te laten vallen op een shortcut-icoontje van m'n bureaublad.
Voorbeeld: Ik plaats een icoontje voor notepad.exe op m'n bureaublad. Ik pak uit m'n verkenner een txt-file en drop deze op het notepad-icoontje.
Resultaat: De txt-file wordt geopend met het programma notepad.

Op een windows-XP-systeem op m'n werk lukt dit niet. Als ik daar een data-bestand uit m'n verkenner pak en ik sleep deze buiten m'n verkenner-window, valt me op dat er dan een "+"-tekentje verschijnt bij m'n cursor. Laat ik het data-bestandje los boven een bijbehorend shortcut-icoontje, dan wordt er een kopie van het data-bestand op m'n bureaublad geplaatst.

Is er iemand die kan verklaren waarom de windows-XP-systemen verschillend reageren? Dat moet toch een setting zijn. Maar welke?

Op je werk heeft de systeembeheerder het vermoedelijk zo ingesteld dat dat niet mogelijk is.

Beste Coenraad, Ik denk niet dat dit het verschijnsel verklaart.
Op de ene PC op m´n werk reageert het zoals beschreven, terwijl het op een andere PC hetzelfde werkt als thuis op m´n PC.
Ik heb het trouwens aan systeembeheer gevraagd en ze hebben er geen verklaring voor.

Laatst bewerkt:
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb van iemand de tip gekregen dat het in het register (en wel in de vertakking van de gebruikersaccount) van windows zou zitten.
Is er iemand die diepgaande kennis heeft van het windows register?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan