Programma starten via prompt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monique75

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2015
We hebben altijd een werkende dialer gehad in ons access programma. Maar met nieuwe software op de telefooncentrale moet dit nu via het programma makecall.exe. Type ik bij de prompt makecall 0000000000 (bestaand telnr) dan werkt het prima. Maakt niet uit dan of ik het in C:\System\Windows32 waar het programma fysiek staat of C:\Users\werk doe het werkt dan.

Nu moet ik dit via access ook nog voor elkaar krijgen. Ik heb al zo veel geprobeerd. Hij zegt kan het bestand niet vinden.

Als ik het via prompt doe zou het met shell moeten lukken. Op die manier krijg ik wel bijv. de notepad aan de gang maar niet makecall (uiteraard waar hier 000000000 staat stond een bestaand nr met de gedachte als ik dat aan de gang krijg lukt het uiteindelijk ook wel om het veldnaam daarvoor te gebruiken.

Dit zijn een van de vele opties en varianten die ik al geprobeerd heb. (uiteraard zonder de ' ervoor)

Heeft iemand misschien een idee?

HTML:
   Dim stDialStr As String
   Dim PrevCtl As Control

stDialStr = TelefoonNummerAanpassen(IIf(VarType(PrevCtl) > V_NULL, PrevCtl, ""))

'Application.Run "C:\Users\werk\MAKECALL", stDialStr

'Application.Run "C:\Users\werk\MAKECALL 0000000000"

'Application.FollowHyperlink "C:\Users\werk\MAKECALL.EXE", stDialStr

'obj.Start ("C:\Users\werk\MAKECALL.EXE" , stDialStr)

'wsh.Run "C:\System\Windows32\makecall.exe 0000000000"

'Call Shell("C:\System\Windows32\makecall 0000000000")

'Shell ("""C:\System\Windows32\makecall"" ""0000000000""")

'Shell ("makecall 0000000000")

' Dim RetVal
'RetVal = Shell("C:\System\Windows32\makecall 0000000000", 1)

wsh.Run (makecall & stDialStr)

Volgens mij draai je een paar mapnamen om:
Code:
    Shell "C:\Windows\System32\MakeCall.exe 0000000000"

Helemaal gelijk. Ik hoopte (al schamende :o) dat de oplossing zo simpel was.

Maar helaas naar in alle codes dit allemaal omgedraaid te hebben blijft hij zeggen dat hij de map niet kan vinden.

Ik heb dat programma niet; de code werkt prima met andere executables in die map. Wordt lastig om dan te helpen :).

Welke code gebruik je?
Welke foutmelding krijg je precies?
Zitten er spaties in je pad, dan heb je extra " nodig.
Soms gaat shell te snel door met de code, je hebt dan shellandwait nodig, zie http://www.cpearson.com/excel/ShellAndWait.aspx

@alphamax: het is warm, maar daarom kun je nog wel opletten: je vragen stonden al in bericht #1 beantwoord :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan