Programma van DVD naar harde schijf kopieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter 0622
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

0622

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hallo,

Ik wil een programma kopieren van DVD naar mijn harde schijf. Ik probeerde de bestanden te selecteren en te kopieren. Alleen, het programma sluit direct af nadat ik het probeer op te starten vanaf mijn computer. Het programma werkt overigens wel gewoon vanaf de DVD.

Ik had gehoord dat ik er dan een .iso van moest maken en het dan uitpakken. Dit heb ik met meerdere programma's geprobeerd. Elke keer stopt het bij 6%. De error: "read operation found a bad (irreparable) block (12096)". Het zou raar zijn als de DVD beschadigd zou terwijl het programma wel gewoon werkt. Het programma is ongeveer 300MB, er is geen serial code nodig om het te draaien.

Zou iemand mij kunnen adviseren wat te doen om de bestanden toch gekopierd te krijgen?

Groet.

Ik krijg dezelfde error, maar bij dit programma gaat het proces gewoon door. Ik kreeg een melding dat meer dan 20 sectoren onleesbaar zijn.
kbiAR77.jpg

:( Heh ?? onlesbaar ? is het beschadigd ofzo ? op andere kant kan je niet ergens opnieuw downloaden ?

En als je op veel lagere snelheid lezen en ook kopieren zal proberen ?

Laatst bewerkt:
:( Heh ?? onlesbaar ? is het beschadigd ofzo ? op andere kant kan je niet ergens opnieuw downloaden ?

En als je op veel lagere snelheid lezen en ook kopieren zal proberen ?
Ik vind het maar raar. Het CDtje ziet er niet beschadigd uit en werkt gewoon! Ik kan het nergens downloaden, het programma is vrij onbekend. Het rare is met dit programma, dat ik de snelheid niet kan aanpassen. Met andere software werkte dat helaas niet.

Ik vermoed dat het een soort beveiliging is die het kopieren bemoeilijkt. Zou je misschien kunnen kijken (via TeamViewer) of je de bestanden niet kan aanpassen? Misschien dat er ergens iets staat als: 'If no CD inserted - Stop running program' en dat het makkelijk aangepast kan worden door die regel code te verwijderen?

Over welk programma hebben we het? Dat vergemakkelijkt het antwoord mogelijk.

:confused: Uch jej ik doe niets via TeamViewer ( die gebruik ik niet ) maar er zijn hier bepaalde besturing's leden dat ze jou misschien kunnen helpen, wacht maar even en iemand zal je ben zeker over inlichten :(

Sorry gast0225 dat was bijna stereo ...:)

Laatst bewerkt:
:( Ik wou je ook vragen wat gebeurt als je die via jouw CD-DVD-Rom opent ( jouw screenshot ! ) en probeert kopiëren vervolgens ergens naar toe verplaatsen ( kopiëren naar een aparte map ! ) lukt dan ook niet ??

Kijk screenshot's :

ScreenShot004.jpg ScreenShot005.jpg

Laatst bewerkt:
Het kopieren gaat vlekkeloos. Ik kan alle bestanden die zichtbaar zijn kopieren. Wanneer ik op het .exe bestand klik start het programma en sluit het direct weer af. Bij de CD start het gewoon op.

Je zei bestanden die zichtbaar zijn, maar er zijn geen onzichtbare bestanden op je DVD of CD dat kan gewoon niet ..
Wat je kopieert die plaats je ook naar aparte map in je documenten of ergens anders, en wacht je dat alle 10 bestanden ( ik zie dat je slechts en alleen maar 10 bestanden hebben moet ! ) gekopieerd zijn ( ! ) ...

Je mag helemaal niets aan klikken voordat kopiëren klaar is ! ...

Laatst bewerkt:
Alle bestanden zijn gekopierd. En natuurlijk wacht ik tot het klaar is met kopieren!

LET OP ! die bestandje daaronder desktop.ini hoort niet bij !

ALS kopieren klaar is doe je nog steeds niets, duw maar gewoon een lege CD in je brander en via jouw brand programma die ga je alles branden als data bestanden ...

Laatst bewerkt:
ik doe niets via TeamViewer ( die gebruik ik niet ) maar er zijn hier bepaalde besturing's leden dat ze jou misschien kunnen helpen,
Gezien je melding over het Teamviewer verzoek, welke enkel bij de sectie Moderator en Supermoderators binnen komt. Niemand van het bestuur helpt via Teamviewer. Tevens zien wij graag, dat men via het forum wordt geholpen, zodat andere er ook nog wat aan kunnen hebben. Enkele keer wordt er via de chat wel eens met Teamviewer geholpen en ik weet dat men dan daarna de oplossing in het topic op het forum plaatst.

:confused: Oke ik dacht zomaar vragen ( excuus dan :( ) omdat 0622 voorgesteld dat heeft ..

Ik ga nu proberen met Nero de CD te kopieren. Aangezien ik maar één DVD Drive heb moet het tijdelijk opgeslagen worden op mijn laptop. Hierdoor zou ik de bestanden toch nog op mijn computer kunnen krijgen. Ik laat zo horen hoe het is gegaan.

Oja, en dat van TeamViewer: Ik vroeg het aan zodat iemand naar de bestanden kon kijken en eventueel wat tekst kon veranderen in kladblok. Natuurlijk zou ik na afloop de oplossing hier posten.

Laatst bewerkt:
Vragen staat vrij, daarom had ik mijn bericht niet geplaatst. Ik had deze puur geplaatst om duidelijkheid te verschaffen. :)

Zal 100% lukken brand maar op CD gewoon als data bestanden en komt goed :D

P.S. Ik snap niet wat je bedoel met text in kladblok veranderen ?? :( maar mocht je zoiets wel willen plaats maar hier die bestand of kladblok, en vertel maar gewoon wat verandert moet worden iedereen kan je hier helpen ..

--moet even weg door uurtje of twee ben terug ! --

Laatst bewerkt:
Ik heb het net geprobeerd. Helaas lukt het weer niet. Elke keer weer hetzelfde probleem: Op 6% blijft het haken...
En dat van kladblok was voor iemand met programmeerkennis die de beveiliging uit zou kunnen zetten.

EDIT: Ik probeer het nu met CloneCD. Het vervangt de niet werkende "sectors" met "dummy sectors" tot het weer normaal verder kan kopieren. Ik hoop dat het lukt...

Laatst bewerkt:
:D Ben weer ...
Hoe kom je aan dat die beveiligd is ?? dat is ook ONmogelijk en die moet wat anders aan de hand te zijn, weet je zeker dat die ook compatibel met je windows is ??

Ik heb misschien nog een manier ( mocht je nu daar niet lukken ! ) dat je die branden kan, kan jij me vertellen of jijzelf dat wel weet of kan naar echte ISO bestand comprimeren ??

Voor zekerheid hier heb je een gratis goede ISO maker ( of creator ) -->> KLIK -> http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/IsoCreator werktuigen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan