Programma verwijderen via Revo Uninstaller

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik heb WinZip Driver Updater gedownload maar wil er weer van af. Dat kan eenvoudig via het configuratiescherm maar doe het liever via Revo-uninstaller die veel grondiger te werk gaat en ook alle restanten verwijdert. Maarrrr.....in Revo Uninstaller zie ik WinZip nergens terug! (het staat wel in de gewone config-softwarelijst). Hoe kan dat programma zich verstoppen in Revo, waar zit-ie dan ergens?

Als Revo Uninstaller hem niet aangeeft, dan kun je hem niet verwijderen via dat programma. Per slot kan Revo niet van alle software weten wat er mee moet, dus moeten er keuzes gemaakt worden welke programma's wel en niet in de lijst voorkomen.
Zie hier dat jouw programma daar niet in voorkomt, dus zul je het gewoon via Configuratiescherm moeten gaan deïnstalleren. Evt. gebruik je daarna nog andere programma's, zoals AdwCleaner en Junkware Removal Tool, die (mogelijk) nog wat adware weghalen die via WinZip (of op andere manieren) op je pc geland zijn.

Tijs.

Dank! Weer een beetje duidelijker. Ik dacht dat Revo álle geïnstalleerde software weergeeft, maar dat is dus niet zo.

Hoi ltk,
In Revo installer kan je ook functie Geforceerd de-installeren gebruiken om de restante van programma te verwijderen.
Dat doe je zo: open Revo, kies tab blad Geforceerd de-installeren, tip WinZip in bovenste rij, kies Grondig en dan Volgende.
Succes...

Aanvulling op de posting van mieral: Dat Geforceerd de-installeren geldt (dus) pas nadat je de software (eerst) "op de normale manier" hebt gedeïnstalleerd (dus via "Programma's toevoegen en verwijderen").
Gaat dus over resten van de installatie. Zullen (bijv.) zijn programmamappen van WinZip die zijn blijven bestaan na de installatie etc.

Tijs.

De free versie ziet ook geen 64bit software en kan die ook niet uninstallen, heb je de betaalversie PRO voor nodig.
Als alternatief de gratis Wise uninstaller gebruiken als je veel reclame wilt.

Gewoon via programma's is prima, wat maken die rest bestanden en registersleutels nou uit, niets dus.

De free versie ziet ook geen 64bit software en kan die ook niet uninstallen,

Mijn free Revo ziet tot nu toe álle software die ook in het config scherm zichtbaar is (na een schone herinstallatie van W7), alleen WinZip stond er in Revo niet bij. En bij die software zit toch sowieso een hoop 64 bit? Of vergis ik me? (mijn pc is 64 bits).
Ik kreeg het advies om Revo te gebruiken overigens van een Microsoft medewerker met het argument dat de vele resten die na een gewone deïnstallatie achterblijven uiteindelijk toch voor veel vervuiling zorgen die je maar beter meteen helemaal kwijt kunt zijn. En dan hoef je daarvoor weer geen ándere programma's te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan