programma verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een proggie op de comp staan: Siemens data suite. Dat is een versie die van internet gedownload is. Nu heb ik ook een cd'tje van siemens data suite gekregen met daarop een niewere versie. Maar als ik die probeer te installeren, krijg ik de melding: verwijder eerst de oude versie via: SOFTWARE (uit configuratiescherm). Maar daar staat ie helemaal niet bij. Er is wel een uninstall bij de oude versie, maar als ik daar op klik, gebeurt er niets. Wie kan me vertellen hoe ik een proggie dan toch kan verwijderen?

K heb al in het register alles wat met siemens te maken heeft, weggegooid, maar daar kon hij een aantal sleutels niet verwijderen...

k Gebruik win XP.

Hellup..

het meest handige in dit geval is om de oude versie op dezelfde plaats te installeren, de pc opnieuw te starten en dan de oude versie middels "software" verwijderen.

ik realiseer mij dat ik misschien het e.e.a. beter had kunnen toelichten:

meerdere dingen kunnen dit probleempje als oorzaak hebben:

- de 1e keer is de software niet (helemaal?) op de correcte manier verwijderd, dan wel er is tijdens de de-installatie iets mis gegaan,
- een enkele keer blijft er ergens een "dll'letje" achter waardoor een probleem zoals jij beschrijft kan ontstaan. (misschien heeft het systeem bij het verwijderen een optie aangeboden met een tekst die ongeveer luidt : "Dit bestand wordt mogelijk ook door andere applicaties gebruikt, als u het verwijdert kan de werking van andere programma's nadelig beinvloed worden" (of een tekst met een dergelijke strekking) en misschien heb je vervolgens gekozen voor het NIET verwijderen van dit bestand ? Als je dan nogmaals probeert het progje te de-installeren, dan bestaat de de-installer van het progje niet meer en kun je foutmeldingen krijgen zoals jij beschrijft.
-en wellicht nog andere dingen.............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan