programma voor c++ te programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

krmarien

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
hallo,

ik zou graag beginnen met c++ te programmeren maar ik weet niet met welk programma ik hiervoor moet kopen.

Zouden jullie mij voordelen en nadelen van enkele programmas kunnen geven etc?

Alvast bedankt

je hoeft niet gelijk een programma te kopen, je kunt devc++ of ms visual c++ EE proberen.
ook soms als je een startersboek koopt zit daar iets van een compiler als borland bij.

borland vind ik een niet zo prettige omgeving om in te werken omdat je allemaal verschillende windows krijgt, devc++ is op zich wel een leuke ontwikkelomgeving maar veel van de dingen die je daarvoor kunt krijgen zijn of nog niet goed omgezet van de orginele staat naar hetgeen waar devc++ mee werkt of er staan rare licences op die files.
Zelf werk ik dus met ms visual c++ EE waar ik nog maar 1 nadeel in zie en dat is als je het vergelijkt met netbeans(JAVA) je niet echt geweldige tools als het laten zien van alle dingen die je in zou kunnen typen (heb ik zowiso nog nooit in een c++ omgeving gezien). Misschien dat iemand anders nog een programma weet wat dat wel heeft?

Zelf werk ik dus met ms visual c++ EE waar ik nog maar 1 nadeel in zie en dat is als je het vergelijkt met netbeans(JAVA) je niet echt geweldige tools als het laten zien van alle dingen die je in zou kunnen typen (heb ik sowieso nog nooit in een c++ omgeving gezien). Misschien dat iemand anders nog een programma weet wat dat wel heeft?

Je bedoelt zoiets?

hallo,

ik zou graag beginnen met c++ te programmeren maar ik weet niet met welk programma ik hiervoor moet kopen.

Zouden jullie mij voordelen en nadelen van enkele programmas kunnen geven etc?

Alvast bedankt

Ik zou om te beginnen Dev-C++ gebruiken, die is niet zo heel uitgebreid en hoef je dus ook niet zoveel moeite te doen om iets te compileren.

http://www.bloodshed.net/devcpp.html

Later zou ik overschakelen naar Visual C++ Express Edition, helemaal gratis en met allerlei handige hulpfuncties.

http://www.microsoft.com/express/download/

Laatst bewerkt:
Je bedoelt zoiets?

juist op die manier alleen dan voor geinstantieerde klassen, dus:

Foo foo = new Foo();
foo. (en dan moet hij methodes laten zien)

edit: niet code tags maar quote :P

ok,

bedankt nu weet ik toch al met welk programma ik moet beginnen, maar misschien weten jullie ook wel enkele handige sites/boeken om mee te beginnen?

ik ben begonnen met "aan de slag met c++" door Gertjan Laan en ik ben er tevreden over.

edit: ohja dat is een boek :)
ISBN: 90 395 1689 8
edit2: ik maak nieuwe thread aan voor waar Arjan B en ik het over hebben zodat deze thread weer over krmarien's vraag gaat

Laatst bewerkt:
juist op die manier alleen dan voor geinstantieerde klassen, dus:

Foo foo = new Foo();
foo. (en dan moet hij methodes laten zien)
Dev-Cpp kan dit voor alles van de STL en mist wat klooien en veel vertraging ook voor custom classes.

Persoonlijk ben ik niet zo pro-microsoft en gebruik ik Eclipse met CDT, veel meer tools dan VC++, maar mss wel nogal overweldigend voor een beginner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan