programma voor ouderlijk toezicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnetou50

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
dag iedereen,

ik heb een dochter die op msn sexueel benaderd wordt door een iet wat oudere man. Geen pedofiel toestanden maar toch goot taalgebruik. weet iemand een progje waarmee je de gesprekken kunt controleren. Ze heeft sinds kort de instelling van MSN zo ingesteld dat het gesprek niet opgeslagen wordt op de PC zodat er daar niks van terug te vinden is. Ze had waarschijnlijk een vermoeden dat we iets op het spoor waren. Volgens mij bestaat er wel iets die je kan weergeven welke toetsen en woorden er op de PC ingetikt worden.

Alvast bedankt

Winnetou50

als jullie nog een pc thuis hebben kunnen jullie remote control gebruiken van logmein. Dan kunnen jullie vanaf jullie pc in haar pc kijken (ook kunnen jullie haar pc overnemen, dus pas op dat je geen knop aanraakt anders heeft ze mischien door (dus letterlijk alles wat ze doet kan je zien). Als je aanmeld bij logmein, download je een klein programmatje op jou pc. Nu ga ja naar haar pc, log je in op logmein.nl. En dan staat aan de rechterkant 'computer toevoegen, klik daar dan op en de Free aanvinken. en dan doorgaan klikken. Nu word het ook op haar pc gedownload.

Ik gebruik hetzelf ook, mischien staat heel ingewikkeld hierboven en heel moeilijk maar het is gewoon simpel.
In het kort
Aanmelden op www.logmein.nl
dan aan de rechterkant een acount maken
nu ga je naar het kopje Persoonlijke externe toegang
En neem logmein Free en druk op aanmelden voor een abbonoment.
Nu gaat die waarschijnlijk iets op je pc downloaden
en nu ga je naar haar pc en ga je naar logmein.nl en log je ff in en druk je op pc toevoegen je naar haar pc en dan druk je dus computer toevoegen.

Let op, ik had dit zelf ook. ik had ook pc toegevoegd maar ik zou instellen bij opties ergens dat haar destkop wel normaal blijft, want als je nu met haar pc contact maakt word haar beeldscherm 1 kleur, dus geen plaatje als ze dat heeft op haar beeldscherm

Voor vragen kunt u altijd ff blijven reageren

Laatst bewerkt:
moeten voor de laatste oplossing de 2 pc's dan in een netwerk zijn verbonden en wat als we niet thuis zijn???

nee netwerk hoeft niet.
maar als je alles wilt opslaan en eventueel bewijs hebben dan ging ik voor de stick.....
ja kost 60 euro....

Ik begrijp de bedoeling wel maar wat als er maar één PC aanligt en wij zijn niet thuis, hoe kan ik achteraf te weten komen van hoe haar chatgedrag op msn en netlog is verlopen?

wordt ingewikkeld hé

Winnetou50

de stick plaatst een heel klein stukje software op de pc......niet te vinden of te zien.
En dat kun je dan na de tijd weer uitlezen met de stick.
hoeft niet op de pc te zijn waar je het geïnstalleerd hebt mag ook een andere pc zijn.

dat laatste snap ik nu niet echt goed, hebben we het hier over een doodgewonen stick voor opslag??

Ik heb een router van sitecom WL176 en daarin kan ik urls en ip adressen blokkeren van bepaalde sites en voor bepaalde computers...vast een hoop routers die dat ook kunnen. Wellicht die van jou ook.

Zal ze wel gaan zeuren dat MSN het niet meer doet, maar dan kan ze tenminste andere dingen gaan doen...huiswerk ofzo...

Rigoreus maar het werkt....thuis want wat ze bij vriendinnen doet, kun je niet controleren.

Andere optie is een proxyserver maken waarover al het verkeer moet gaan...kun je alles filteren, bannen, controleren enzovoorts, enzovoorts...tenminste als je de tijd hebt om je erin te verdiepen. Zoiets als webmarshal...

Kun je als rotsmoes gebruiken dat je een printer, mail, en weet ik veel wat voor server nodig hebt....

klik op mijn link in mijn eerste bericht.....
daar staat het verhelderend uitgelegd

het te overwegen puppie. Het is niet mijn bedoeling dat ik site en toegangen blokkeer want dan heb je totaal geen band meer met je kids maar ik wil wel waken over de manier waarop ze benadert wordt en als het te hortig wordt ingrijpen.

alvst bedankt

Winnetou50

Dan gaan sommige antivirus apps vast en zeker fouten geven en ben je nog verder van huis.

De meeste anti virus programma's kun je aangeven dat bepaalde bestanden niet gedetecteerd hoeven te worden..... Dus daarin aanmerken als allowed.

Ga dus voor de snoop stick of de key logger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan