Programma voor website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk123

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2003
Kan ik een programma downloaden voor het maken van een website???? Wie weet een goed adres??

Op Download.com staan er 131... http://download.com.com/3150-2048-0.html?tag=dir

Voor een goed antwoord zou je wat meer informatie moeten geven. Weet je als iets van html en wat dies meer zij of ben je een echte beginner? Zoek je een tekstgebaseerde editor of een wysiwyg-programma?

Het kan trouwens ook geen kwaad je vraag in de juiste rubriek te plaatsen.

Ik weet al wat van html, dus echt een beginner ben ik niet. Bedankt voor je tip. wat vind jij het beste programma om te downloaden. (gratis).

Zou je je vraag misschien eerst even in de juiste sectie willen stellen? "Feedback over de site" is bedoeld voor vragen, opmerkingen e.d. (kortom feedback) over Helpmij.

verplaatst van feedback naar internet homepage

Op zich kun je als je verstand hebt van HTML de websites maken dmv Notepad.

Het enige nadeel daarvan is dat Notepad dus niets meer is dan een tekstprogramma (meer ben je eigenlijk ook niet nodig) dus het heeft niets geen dingen extra zoals voorbeelden een klein preview scherm, het makkelijk maken van inspringen, vervang mogelijkheid, enz., enz.

Ik persoonlijk maak gebruik van een Notepad vervanger namelijk NotepadEx deze kent o.a. een vervang mogelijkheid en kan beter omgaan met het inspringen. Dit programma kun je overigens instellen zodat deze de menu's in het Nederlands heeft.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat er vele programma's zijn met vele mogelijkheden het is maar net wat iemand kan en fijn vindt werken en is er dus geen standaard antwoord te geven. Kijk eens op www.downloads.nl en zoek op HTML editor probeer er daar eens een aantal en maak je keuze (of probeer er nog meer).

De groeten,
Mark

Kladblok is inderdaad op zich voldoende, zeker als je een vrij kleine site maakt. 't Is ook erg leerzaam om eens een site in Kladblok te maken, als je nog niet erg gevorderd ben. (Ik werk tegenwoordig met Dreamweaver MX, maar ben ervan overtuigd dat mijn sites heel wat slechter zouden worden als ik mijn eerste sites niet had gemaakt door te prutsen met codes in Kladblok.)

Wil je een tamelijk omvangrijke site maken, dan is Kladblok wat onhandig. Wil je toch in een Kladblokachtige omgeving werken met html-codes, kies dan voor een tekstgebaseerde (text-based) html-editor. Daar zijn er een heleboel van, ook genoeg die gratis zijn. In veel daarvan hoef je de codes niet meer allemaal in te typen maar kun je ze in plaats daarvan aanklikken op een werkbalk, en de broncode krijgt vaak een wat overzichtelijker uiterlijk dan in Kladblok doordat verschillende codes verschillende kleuren krijgen. Er zijn heel veel van dit soort programma's, zoek bijv. op www.download.com.

Naast de text-based editors zijn er nog de wysiwyg-editors. Wysiwyg = What You See Is What You Get: in plaats van de codes zie je - in beginsel - de site zoals die er echt gaat uitzien. Klinkt ideaal, maar heeft ook wel nadelen - vooral omdat in de praktijk vaak blijkt dat What You See toch niet helemaal hetzelfde is als What You Get... Vaak zul je toch nog wel wat werk in de broncode moeten doen. Dit neemt niet weg dat ook met Wysiwyg-editors prima resultaten zijn te bereiken, zeker als je al over basiskennis html beschikt.

Welk type programma voor jou het beste is, kan ik moeilijk zeggen. Probeer er maar wat uit, zou ik zeggen. Hier vind je heel wat mogelijkheden: http://download.com.com/3150-2048-0.html?tag=dir

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan