programma werkt pas weer na opnieuw opstarten van Windows XP-sp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred34

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2012
Ik heb om mijn zonnepanelen te kunnen monitoren een programma geinstalleerd op een computertje die helemaal alleen hiervoor bestemd is
dus Windows XP staat er op en dan dit monitor programma.
Een erg sterk programma is het niet want het werkt alleen wanneer ik een van de 2 processors uit zet.
Maar dan nog komt het voor dat het programma gewoon stopt-er is ook geen processor aktiviteit te signaleren.
Windows opnieuw opstarten is de enige remedie om het programma weer te kunnen opstarten.
Met de laptop van mijn vrouw heb ik 4 computers, niet meer dan 4 jaar oud- van mijn zoons gekregen en weer gerepareerd-en
het is overal het zelfde liedje. Een ander programma is er niet- een EnerSolis inverter uitlezen-
Een fassinerend en orgineel probleem zou ik zeggen.
Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik doe een gokje. Is het programma wel voor Windows XP gemaakt? Zo nee, probeer het programma dan eens in compatibiliteit modus van een oudere Windows versie te draaien.

Domme vraag wellicht, maar wat zegt het bedrijf dat die panelen geleverd heeft? Die hebben neem ik aan ook de software geleverd?

Om met crash te beginnen, daar heb ik niet aan gedacht maar de oude Windows programma,s zijn bewaard dus doen.
Dan Mumzel, ja daar ben ik wel achter aan gegaan,tot de importeur in Duitsland heb ik het gebracht, daarachter ligt een web van
chinese,op Formosa en vaste land, die geen sjoege geven, vandaar.
Maar ik ga achter die oude Windows aan.

Laatst bewerkt:
Jammer maar de situatie is niet verbeterd. De Inverter is een paar jaar oud dus een oudere Windows heeft niets te bieden.
Uit Duitsland krijg ik een bericht dat ik- -attached software- zou moeten gebruiken.
Of betekent dat software elders opgeslagen? Uiteraard heb ik attached op internet ingevoerd maar geen verband met
mijn werkzaamheden kunnen ontdekken.
Mijn vraag is nu, wat bedoelen ze daar mee?

Ik vermoed dat ze daarmee bedoelen de meegeleverde software. Zat er geen bijlage bij de e-mail?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan