programma zichzelf laten verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

christian1122

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
is er een manier om een programma zichzelf te laten verwijderen?
ik heb een programma di opstart met de computer (hij kopieerd zichzelf naar de startup folder)
maar er zijn natuurlijk mensen die dit niet willen dus heb ik een button gemaakt die dat dan weer moeten verwijderen
dit lukt alleen als je je computer nog niet opnieuw hebt opgestart want als je je computer opnieuw opstart draait het programma in startup
en je kan het programma niet verwijderen want et is dan in gebruik
iemand een oplossing? zoals verwijderen bij een reboot ofso?

In het programma zelf heb je meestal een optie om het automatisch opstarten uit te schakelen.

Twee manieren.

-In de registry is er een plek waar je bestanden kunt opnemen die verwijderd moeten worden. Dit verwijderen gebeurt dan tijdens een reboot.
-Je start een onafhankelijk proces in het geheugen, dat kijkt of het programma nog in gebruik is. Indien nee, dan wordt het programma verwijderd.

Overigens horen programma's niet in de startup folder. Daar horen alleen snelkoppelingen te staan.

Je brengt me op een idee
Als ik zorg dat het programma niet kopieert maar een snelkoppeling maakt zoals je zei kan ik het bestand wel de snelkoppeling laten verwijderen. Wat is de code om een snelkoppeling in en bepaalde map te maken?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan