Programmaatje voor TI-84+

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Hallo allemaal, ik ben met natuurkunde nu bezig met binaire getallen enzo. Bijvoorbeeld het omrekenen van 'normaal' 10-cijfers naar binair. Ik wilde hier graag een programmaatje voor bouwen, maar ik ben nu net klaar, en er komt altijd 0 uit...

Kan iemand even kijken wat ik verkeerd doe? Het gaat namelijk (lijkt het) al bij de eerste stap mis, als ik een A invoer van meer dan 128 dan blijft de B altijd 0...?!

Code:
ClrHome
Prompt A
If A>128 or A=128
Then
B=10000000
A-128=Z
Else
A=Z
B=0
End
If Z>64 or Z=64
Then
B=1000000
Z-64=Y
Else
Z=Y
B=0
End
If Y>32 or Y=32
Then
C=100000
Y-32=X
Else
Y=X
C=0
End
If X>16 or X=16
Then
D=10000
X-16=W
Else
X=W
D=0
End
If W>8 or W=8
Then
E=1000
W-8=V
Else
W=V
E=0
End
If V>4 or V=4
Then
F=100
V-4=U
Else
V=U
F=0
End
If U>2 or U=2
Then
G=10
U-2=T
Else
U=T
G=0
End
If T>1 or T=1
Then
H=1
Else
H=0
End
Disp "De binaire waarde van:"
Disp A
Disp "is"
Disp B+C+D+E+F+G+H

(misschien heb ik een foutje gemaakt bij het overtypen van mijn programmaatje, maar volgens mij niet...)

Of als iemand een beter/makkelijker alternatief heeft is dat natuurlijk ook goed!

Alvast Bedankt!

Job

Bedankt, ik zal eens kijken. Maar het grootste probleem is dat ik Windows 64-bit heb en dat de ti software niet werkt... Het lukt wel via een virtuele computer binnen mijn Windows...

Ben niet zo goed in je programma maar met vlugge blik zie ik dat je B=0 declareert (regel9).
Misschien dat je hier wat aan hebt:

Klik hier

Hier is een freeware progje met wat meer mogelijk heden.
Klik op de link Please select a mirror for free download Free Number Base Converter 2.0:
Met dank aan academy-info

B=0 omdat, als A minder is dan 128, de binaire waarde 0xxxxxxx (met voor de x willekeurig 1 of 0)

komt hij wel in de ifs? zet daar eens een disp in.

Laatst bewerkt:
Als je bij een TI wil opslaan moet je STO (met dat pijltje ->) gebruiken, niet =
Dus je moet doen 100000 -> B ipv B = 100000.

****!!! inderdaad!!!!

Hartstikke bedankt!

(wist ik wel, maar met andere 'echte' programmeertalen is het altijd '=', dus daar heb ik verder niet bij nagedacht)

Nogmaals bedankt!

Job

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan