Programmaatje voor website

Status
Niet open voor verdere reacties.

arubaman

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
:)
Beste mensen,
ik heb voor het werk een website gemaakt.Nu was de vraag van 1 van mijn collega's of het mogelijk was om onze dienstlijsten ook op de site te zetten, maar aangezien er ook anderen op onze site kunnen komen moeten die lijsten alleen door het personeel opgevraagd kunnen worden. Kent iemand een programma waarmee ik iets op de site kan zetten wat door de collega's door d.m.v. één of andere code geopend kan worden.

Graag jullie ervaring hiermee.

Bijvoorbaat dank.

Arubaman

Dat hangt helemaal van de mogelijkheden van jullie webserver af.
Vertel eens wat daarover;
Is het bijvoorbeeld mogelijk om php en MySQL te gebruiken of alleen "platte" HTML

Olav

:cool:

Ik heb de website niet op mijn werk gemaakt maar thuis met Frontpage en de server is Hetnet.
Sorry ik heb geen idee of het mogelijk is om PHP en MySQL te gebruiken of dat het alleen "platte"HTML is.
Dit is mijn eerste website.

Arubaman

Geplaatst door arubaman
:cool:

Ik heb de website niet op mijn werk gemaakt maar thuis met Frontpage en de server is Hetnet.
Sorry ik heb geen idee of het mogelijk is om PHP en MySQL te gebruiken of dat het alleen "platte"HTML is.
Dit is mijn eerste website.

Arubaman

Hoi Arubaman,
Bij Hetnet is het, naar mijn weten, niet mogelijk om php en MySQL te gebruiken.

Het verschuilen van webpagina's achter een username/password is mogelijk in HTML in combinatie met javascript, echter is dit niet veilig voor kwaadwilligen.
Javascript is namelijk een taal die op de computer van de bezoeker wordt gelezen en verwerkt. Passwoorden moet dus al in het Javascript staan, gecodeerd of niet. Maar zoals je weet zijn codes te kraken als je de sleutel hebt en die sleutel zelf zit ook in het javascript, anders kan het javascript de code niet decoderen om zo te verifieren of het ingevoerde passwoord correct is.

Is de informatie die je achter een gebruikersnaam / password wilt verbergen dus van dien aard dat je echt niet wilt dat buitenstaaders hem kunnen vinden, zal ik je aanraden om het niet te doen.

Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan