Programma's automatisch laten instaleren op clients.

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2006
Ik heb hier een SBS server en ik heb roaming Profile voor alle users aan gemaakt behalve voor de administrator. en ik heb dus ook een policy aan gemaakt met de naam Roaming Profile daar heb ik van alles in zitten wijzigen wat de gebruikers wel een niet mogen. Maar nu kwam ik daar ook tegen bij zowel computerconfiguratie als Gebruiker configuratie software instalatie tegen. Ik heb dus wat op google rong gezocht en kwam ditartiekel op Gathering tweakers Over het automatisch instalren van office.Dit is Oficce Xp maar ik heb het gedaan Met 2003. Ik heb de hele howto door gelezen allen ik snap niks van stap 3 maar ach.

Nu heb ik dus het .MST bestand staan maar wat moet ik hier verder mee?

Stap 3: Voorbeeld batchfile voor installatie

\\Servernaam\Sharename\setuppls.exe TRANSFORMS=\\Avsdsrv\deployment\custom\XpProCustom.MST /qb-
Bovenstaande regel betekend dat de gebruiker NIETS kan veranderen en alleen op "Cancel" kan drukken.

In dit voorbeeld is
Code:
\\Servernaam\Sharename\setuppls.exe
de locatie van de setup op een server share (Gedeelde map)

In dit voorbeeld is
Code:
 TRANSFORMS=\\Avsdsrv\deployment\custom\XpProCustom.MST [B]/qb[/B]-
het pad van de mst file en de msiexec opties voor de installatie..

(Start run msiexec)

Het vergedrukte in de bovenstaande quote en code duidt dus op deze parameters..
Display Options
/quiet
Quiet mode, no user interaction
/passive
Unattended mode - progress bar only
/q[n|b|r|f]
Sets user interface level
n - No UI
b - Basic UI
r - Reduced UI
f - Full UI (default)
/q sets user interface level (Wat mag de gebruiker zien tijdens de installatie)
b = Basic UI

Die mst file is zoiets als de winnt.sif voor een unnatended Windows Os installatie.
Deze wordt door de installer service gelezen en haald daaruit wat wel en niet in Office geinstalleerd hoort te worden.

Die batch file is dus waar je de installatie mee start, deze kan je handmatig uitvoeren of met de RunOnce key op de client tijdens de opstrart..
http://support.microsoft.com/kb/314866
:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan