Programma's backuppen. Voorbereiding clean install. Mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Is het mogelijk om al geïnstalleerde programmas zoals Photoshop/Word etc op een externe harde schijf te kopiëren en daarna terug te plaatsen in de app folder na een clean install?

Bedankt. :thumb:

Mogelijk is het zeker. Helaas zullen de programma's niet werken na dit heen en weer kopiëren. Enige manier is de programma's opnieuw installeren.

Jouw vraag houdt in dat je de software illegaal hebt? Het advies zou dan luiden om vanaf dezelfde illegale bron te installeren binnen de nieuwe Windowsinstallatie. Backuppen van het complete programma en terugzetten binnen een nieuwe Windowsinstallatie is idd. geen optie zoals RogerS al schrijft. Als het geen illegale versie betreft waarover je het hebt, dan is de behoefte om een progje te backuppen m.i. ook niet echt wenselijk (?), je installeert gewoon vanaf het gekochte en legale medium.

Vooraf stel je je eigen gemaakte bestanden binnen bepaalde progjes natuurlijk wel even veilig. Die staan veelal in C:\.....\mijn documenten\.....

Laatst bewerkt:
@RogerS. Bedankt.

@gast0225. Dit is het Mac OS deel van het forum toch? Niet zeker waarom ik Windows advies in jouw post lees.

Ik dacht dat ik software op een extern opslag medium kon kopieren en na een nieuwe OS installatie gewoon terug kon slepen in de map "programma's". Mijn voornaamste reden was vooral tijdsbesparing.

Waarom opniew firefox, vlc, maar voornamelijk photoshop, word.... downloaden als het ook eventueel kon met knippen & plakken. Maar goed, gaat dus niet zoals ik even dacht...

Laatst bewerkt:
Sorry, normaliter lees ik voordat ik antwoord de sectie waarin we zitten. Dit keer niet gedaan, maar het principe blijft.

Sommige programma's zoals VLC en FireFox zullen wel werken. Photoshop en Word niet. Dit zit dieper in het systeem geïnstalleerd. Je kunt wel Time Machine gebruiken en dan alleen de programma's backuppen en vervolgens terug zetten.

Wat is de reden waarom je een schone installatie wil doen en vervolgens de programma's terug wil zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan