programmas crashen heel vaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc.
Al een hele lange tijd crasht mijn pc rond de 10x perdag met blauw scherm en stop error.
win32k.sys adress bf84e7cp etc
win32k.sys adress bf83c528 etc

0x000008e (0xc0000005,0x5633f7b9,etc)
0x00000a(oxc00147c0,0000002,etc)

Ik heb alleen de begin codes genoteert, maar ik heb al weinig resulataat met deze codes op google

Het was tijd voor een herinstallatie van windows xp.. Zo gezegt zo gedaan netjes windows xp opnieuw geinstalleerd met format c.

Na alle programmas te installeren had ik verschrikkelijk veel last van dat programams crashte. Bijna alle programmas crashte op een willekeurig tijdstip. ik heb het dan over ie7, avg, vlc, wmp, windows update, messenger en nog wat programmas. er komt te staan : er is een fout opgetreden in "programma" en dan kan je het rapport verzenden of niet.

Dit probleem had ik niet voor de herinstallatie. ik heb 2x blauw scherm gehad na de herinstallatie, maar ben vergeten de foutcodes te noteren.

Ik bale, vandaag weer opnieuw windows geinstalleerd omdat ik dacht dat het mischien kwam doordat ik verschillende installaties te gelijk uitvoerde.

Dat heb ik gedaan, ik heb geen een programma geinstalleerd. windows installeren -> windows update aan -> sp2 -> sp3 -> beveiliggings updates -> ie7

Ik heb hier alles via windows update laten installeren. tijdens dit installeren is de pc 1x gefreezed. is ie6 2x zonder reden afgesloten, dus zonder melding. en heb ik 2x het programma is afgesloten probleem gehad met het installeer programma van windows update.

Ik ben radeloos, als iemand iets weet hoor ik eht graag!:D

Bvd,

Pim

heel vreemd probleem... Je hebt wel alle drivers gedownload van de website van de fabrikant? het zou kunnen wijzen op een hardware probleem als je dit al hebt gedaan. een virus kan ik me niet voorstellen na een format, tenzij je een geinfecteerde usb-stick gebruikt of iets dergelijks, maar dat lijkt me niet.

heel vreemd probleem... Je hebt wel alle drivers gedownload van de website van de fabrikant? het zou kunnen wijzen op een hardware probleem als je dit al hebt gedaan. een virus kan ik me niet voorstellen na een format, tenzij je een geinfecteerde usb-stick gebruikt of iets dergelijks, maar dat lijkt me niet.

Het is weer verschrikkelijk, alleen op helpmij komen veroorzaakte 20 meldingen dat eht programma word afgesloten, en 1 crash met als gevolg opnieuw opstarten (heb het nog niet uitgevinkt, zodat ik blauw scherm zie). Welke drivers zou ik dan moeten installeren? die van mijn videokaart, en die van mijn soundblaster audigy?

ik zat zelf te denken, en het lijkt me een hardwarematig probleem aangezien ik deze pc al ong 5 jaar bezit en er 4 jaar lang geen last van heb gehad. Misschien iets met het intern geheugen? ik heb daar verder niet veel verstand van..

Al mijn belangrijke gegevens staan op de d partitie die ik niet geformatteert heb. mijn ouders hebben nog een externe schijf, maar daar staan nog belangrijkere gegevens op, dus durf ik niet een backup te maken van mijn d partitie. Zou een housecall scan voldoende zijn om er zeker van te zijn dat er op de d geen virus staat? avg heeft gisteren de volledige pc gescant zonder virussen.

bedankt,

Pim

hmm vervelend...
ik wil wel even de systeemlogs voor je bekijken.

- ga naar start
- rechtermuisknop op deze computer
- kies beheren
- daar staat de "event viewer" onder, ik kan even niet op de nederlandse vertaling komen, ik gebruik zelf engelse xp.(iets met logboek in ieder geval)
- daarvan wil ik het applicatie en systeemlogboek wel zien.
- rechtermuisknop erop en kiezen voor opslaan als .evt.
- en vervolgens even posten hier. (hoop dat ie niet te groot is)

klopt het dat de foutmeldingen/crashes voornamelijk in combinatie met Internet Explorer voorkomen? (dus ook win-updates)

klopt, maar dat komt denk ook omdat ik nu alleen maar internet explorer gebruik.
had bij mijn vorige installatie (dus herinstallatie nummertje 1) het zelfde probleem met msn, avg, en vlc.

Maar nu voornamelijk ie7, dat zou misschien ook kunnen komen omdat ik msn avg en vlc er niet op heb:p. had trouwens het zelfde probleem met firefox 3

ie7 had net weer het probleem en dit stond er in het log :

De structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume C:.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

zou het me hd kunnen zijn? checkdisk gestart, het programma zegt : kan niet doorgaan in alleen lezen mode. Moet ik hem in veilige modus opstarten? hijs nu lekker aan eht scannen met housecall dus dat moet dan eventjes wachten.

heb net ook de drivers van de videokaart en geluidskaart geupdate naar de laatste versie van de fabriekant. nog steeds het probleem

Laatst bewerkt:
als het goed is zou de checkdisk moeten starten wanneer je de comp opnieuw opstart.

nog 45 minuten dan is housecall klaar, dan start ik hem opnieuw op.
Het valt me wel op dat na de drivers het een stuk minder is. na de drivers updaten is het "maar" 5 keer gebeurt.

Ik heb nog een ander topic waar win32k.sys bij genoemd wordt, namelijk deze
De oorzaak lijkt daar te liggen bij foute video-drivers. Als je zelf video-drivers hebt geïnstalleerd na de installatie van Windows XP, dan zou ik op zoek gaan naar andere, vooral drivers die WHQL gecertificeerd zijn (dit hoeven dus NIET de nieuwste te zijn; het gaat om de WHQL certificering!).

Natuurlijk eerst de huidige driver goed deïnstalleren vóórdat je de andere driver installeert.

Succes,

Tijs.

Ik heb nog een ander topic waar win32k.sys bij genoemd wordt, namelijk deze
De oorzaak lijkt daar te liggen bij foute video-drivers. Als je zelf video-drivers hebt geïnstalleerd na de installatie van Windows XP, dan zou ik op zoek gaan naar andere, vooral drivers die WHQL gecertificeerd zijn (dit hoeven dus NIET de nieuwste te zijn; het gaat om de WHQL certificering!).

Natuurlijk eerst de huidige driver goed deïnstalleren vóórdat je de andere driver installeert.

Succes,

Tijs.

oke bedankt ga ik proberen:thumb:

update:

-WHQL gecertificeerde drivers geinstalleerd, nogsteeds het probleem
-housecall geeft geen virussen aan
-chkdsk uitgevoerd met dit logje:

Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...
Het type bestandssysteem is NTFS.

De schijfruimte van een of meer stations moet op consistentie worden
gecontroleerd. U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden
deze procedure niet af te breken.

Windows zal de schijf nu controleren.
De hoogste VCN 0x20 van het kenmerk van het type 0x80 en het instantielabel
0x4 is onjuist. De waarde die wordt verwacht, is 0x3f.
Bezig met verwijderen van beschadigd kenmerkrecord (128, "")
uit bestandsrecordsegment 11524.
Bezig met het herstellen van kleine inconsistentiefouten op het station.
Bezig met het opruimen van 273 ongebruikte indexingangen in de index $SII
van het bestand 0x9.
Bezig met het opruimen van 273 ongebruikte indexingangen in de index $SDH
van het bestand 0x9.
Bezig met het opruimen van 273 ongebruikte security descriptors.
Bezig met invoegen van gegevenskenmerk in bestand 11524.
CHKDSK is bezig met het controleren van de bestandsgegevens (stap 4 van 5)...
De controle van bestandsgegevens is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van vrije ruimte (stap 5 van 5)...
De controle op vrije schijfruimte is voltooid.
CHKDSK heeft vrije schijfruimte in de volumebitmap gevonden die als toegewezen is gemarkeerd.
Het bestandssysteem is hersteld.

30724280 kB totale schijfruimte.
6888336 kB in 33290 bestanden.
8644 kB in 1438 indexen.
0 kB in beschadigde sectoren.
102820 kB wordt gebruikt door het systeem.
Het logboekbestand neemt 65536 kB in beslag.
23724480 kB beschikbaar op schijf

4096 bytes per cluster
7681070 clusters in totaal op schijf
5931120 clusters beschikbaar op schijf

Interne info:
10 88 00 00 b4 87 00 00 74 9c 00 00 00 00 00 00 ........t.......
46 00 00 00 00 00 00 00 f6 06 00 00 00 00 00 00 F...............
2a a2 46 01 00 00 00 00 f6 8f 28 10 00 00 00 00 *.F.......(.....
c4 03 5a 06 00 00 00 00 08 77 c0 14 01 00 00 00 ..Z......w......
42 e2 ab 0b 01 00 00 00 98 5d be 3f 02 00 00 00 B........].?....
99 9e 36 00 00 00 00 00 e0 39 07 00 0a 82 00 00 ..6......9......
00 00 00 00 00 40 6e a4 01 00 00 00 9e 05 00 00 .....@n.........

Windows heeft de schijfcontrole voltooid.
Een ogenblik geduld. De computer wordt opnieuw opgestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp

nog steeds zelfde probleem

Laatst bewerkt:
Als de meldingen (nog steeds) ook nog steeds die 0x0000000A bevatten, dan zou ik hier kijken voor mogelijkheden om het probleem te onderzoeken.

Het feit dat je tegen schijfproblemen aanloopt geeft te denken. Ik zou (zoals voorgesteld in de bovengenoemde link) het stuk over "Repareer de Windows XP-installatie. " navolgen.
Let wel op: je hebt daar een XP CD voor nodig die van hetzelfde Service Pack niveau is als je nu op je computer hebt. Heb je (na installatie XP) nog servicepacks geïnstalleerd, zoek dan op google of hier op het forum naar: nlite xp slipstream
voor methodes om m.b.v. nlite, de originele XP installatie-cd en SP2 voor XP (NL) danwel SP3 voor XP (NL) zo'n speciale XP installatie-cd te bouwen.

Natuurlijk heeft dit allemaal geen zin als (bijv.)
1. Je harde schijf dergelijke problemen blijft geven
2. Je geheugen-module(s) defect blijken te zijn. Dit kun je testen met een opstart-cd die je hier kunt downloaden (.ISO bestand), en die je dan kunt branden met (o.a.) imgburn.

Succes,

Tijs.

ik krijg die fout code niet meer. ik krijg geen bsod meer namelijk.
morgen ga ik die memtest eventjes doen. kan het misschien helpen als ik mijn totale hd formatteer? beide partities. dit doe ike cht alleen als het echt kan helpen namelijk:p

Waarom meldt je dan dat het updaten van de video-driver naar een WHQL driver niet geholpen heeft?
Of bedoelde je dat je eerst de video-driver hebt geupdate, toen weer een Blauw scherm kreeg, en daarna die chkdsk hebt uitgevoerd?

Tijs.

memtest helaas niet gelukt vandaag, te weinig tijd.
Ik heb geen bsods gehad tot nu toe. Maar ik krijg wel dat de programmas crashen, en dan vooral ie7 maar ook avg en vlc.

Gegeven dat je schijfproblemen had zou ik die programma's opnieuw installeren (na ze eerst (indien mogelijk) gedeïnstalleerd te hebben).

Tijs.

vandaag memtest uitgevoerd, en ja hoor 1 error en een vastloper in memtest.. nog een keer gedraait maar loopte weer vast zonder error. 1 256mb reepje er uit gehaalt. weer er overheen gehaalt geen fouten. alleen het reepje er in gedaan met error, en weer fouten.
Die ligt nu dus in de prullebak :D. Volgensmij werkt me pc weer perfect!

Harstikke bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan