Programma's en spellen starten niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

backlee

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Hallo, dit is de laptop van mijn dochtertje die we 2e hands gekocht hebben. Internet en msn functioneren en ook Word is geïnstalleerd. Wanneer we echter een eenvoudig spel willen installeren, dan start dit hierna niet op. Het systeem klaagt af en toe over te weinig virtueel geheugen of dat het spel op het gebied van grafische kaarten iets niet ondersteunt. Omdat ik niet weet wat er allemaal in zit, heb ik SiSoft Sandra geïnstalleerd. Wanneer ik dit echter wil starten, dan is de zandloper gedurende 1 seconde zichtbaar, maar gebeurt er vervolgens niets. De laptop start ook zeer traag op en het duurt lang voordat deze hiermee klaar is. Vaker hoor ik een soort ventilator gedurende een halve minuut suizen, maar dit kan misschien wel zo horen. In program files zie ik weinig geïnstalleerde programma's, in software van het configuratiescherm net zo. Hoe kom ik er achter wat er niet juist functioneert in deze laptop? Als eerst formatteren en opnieuw installeren gewenst is, dan hoor ik het wel, want de pc staat nu ook geregistreerd op naam van de vorige eigenaar. Het besturingsprogramma is XP Home Edition. Alvast bedankt voor alle hulp.

Heb je een originele Win XP licentie? Dan zou misschien een verse install de gemakkelijkste optie zijn. Je bent dan ook meteen van alle gebruikerssporen af die de vorige gebruiker nagelaten heeft.

Mocht je dit te rigoureus vinden, schoon je systeem dan eens op met CCleaner, controleer apparaatbeheer of alles goed geïnstalleerd is, en scan je systeem op virussen en malware, en doe eens een defragmentatie.
De keuze is aan jou. :)

wat is het type en het merk van de laptop, dan kunnen we de specs van de laptop opzoeken

excuses

voor de late reactie.... Ik heb de laptop (Dell) opnieuw geïnstalleerd, maar de spellen zijn nog geen succes. Terwijl het apparaat aan alle systeemeisen voldoet, loopt het geïnstalleerde spel heel slecht en ook nog zonder geluid. Ze laat het maar even voor wat het wat en speelt haar spellen net als vroeger op de pc in de woonkamer. Ik zal me er later nog eens in verdiepen en evt. een nieuwe post starten. Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan