Hallo, dit is de laptop van mijn dochtertje die we 2e hands gekocht hebben. Internet en msn functioneren en ook Word is geïnstalleerd. Wanneer we echter een eenvoudig spel willen installeren, dan start dit hierna niet op. Het systeem klaagt af en toe over te weinig virtueel geheugen of dat het spel op het gebied van grafische kaarten iets niet ondersteunt. Omdat ik niet weet wat er allemaal in zit, heb ik SiSoft Sandra geïnstalleerd. Wanneer ik dit echter wil starten, dan is de zandloper gedurende 1 seconde zichtbaar, maar gebeurt er vervolgens niets. De laptop start ook zeer traag op en het duurt lang voordat deze hiermee klaar is. Vaker hoor ik een soort ventilator gedurende een halve minuut suizen, maar dit kan misschien wel zo horen. In program files zie ik weinig geïnstalleerde programma's, in software van het configuratiescherm net zo. Hoe kom ik er achter wat er niet juist functioneert in deze laptop? Als eerst formatteren en opnieuw installeren gewenst is, dan hoor ik het wel, want de pc staat nu ook geregistreerd op naam van de vorige eigenaar. Het besturingsprogramma is XP Home Edition. Alvast bedankt voor alle hulp.