Programma's geminimaliseerd opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
In mijn Windows-groep Opstarten (shell:startup) heb ik drie programma's staan. Bij twee programma's heb ik in de eigenschappen "geminimaliseerd" opgegeven. Ik verwachtte daarmee dat het derde programma de focus zou krijgen en de andere twee slechts zichtbaar zouden zijn in de taakbalk. Maar dit gebeurt niet. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?

Vriendelijke groet,
Guido

Dat heb ik geprobeerd door de namen de snelkoppelingen vooraf te laten gaan door een cijfer. Helaas geen succes.

Vreemd, ik heb er één toegevoegd en staat netjes in de Taakbalk. Als je weet wat je kunt toevoegen aan de opdrachtregel om minimized uit te voeren zou je Glary Utilities Opstarten kunnen gebruiken, daar kun je ook vertragen.
edit:
Lukt mij niet met /MIN

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de truc zit in het feit dat beide dus de shortcut (startup) en het exe-bestand (in de betreffende map Program Files) op geminimaliseerd moeten staan.

Ook met een batch file moet de exe in map Program Files geminimaliseerd staan.
Code:
start /min "" "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe"

Laatst bewerkt:
Open Kladblok. Klik op windowstoetsr.png → Typ:notepad.
kopieer onderstaande code:

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run chr(34) & "C:\Batch Files\syncfiles.bat" & Chr(34), 0
Set WshShell = Nothing

Sla het bestand op als jouwkeus.vbs. Rechtsklik het bestand → Uitvoeren als Administrator
(verander hierbij de tekst die vet staat afgedrukt)

Wanneer je nu via dit Visualbasic bestand jouw batchfile uitvoert, zal deze geminimaliseerd opstarten.

Dankjewel, Dorado.

Wanneer je nu via dit Visualbasic bestand jouw batchfile uitvoert, zal deze geminimaliseerd opstarten.

Ik zou dit graag automatisch willen laten plaatsvinden als de computer opstart. Vandaar mijn keuze voor de groep Opstarten.
Kan ik in die groep ook een Visual Basic-programma laten uitvoeren als Administrator?

Ja. Zet het in de map Opstarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan