Programma's hebben geen internet, terwijl met het internet niks mis is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolienvn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
2
Hallo,
Ik weet niet zeker of mijn vraag hier hoort, maar ik zag in dit subforum al een soortgelijk probleem staan. (http://www.helpmij.nl/forum/showthr...inding-met-msn-geen-firefox-explorer-of-games)
Ik begin ondertussen al te vrezen dat ik windows opnieuw moet installeren, maar aangezien ik daar geen cd van heb toch nog een poging hier. Heb al veel geprobeert, sorry voor het lange verhaal :)

De problemen begonnen maandag, ik was net terug van vakantie en wou met picasa mijn foto's online zetten, maar deze gaf een foutmelding, dat er geen verbinding met internet gemaakt kon worden. Later bleek toen ik skype wou installeren deze ook geen verbinding te kunnen maken en zo ook AVG bij het downloaden van updates. De browsers Explorer, Firefox en Chrome hadden nog wel toegang tot internet.
Ik heb toen de windows firewall gecontroleert maar deze liet de genoemde programma's toe. Ik heb gecontroleerd of er een vinkje stond bij 'proxyserver', maar dat was ook niet het geval. Ik heb gescand op malware, waarna ik ��n bestand heb verwijdert. Vervolgens heb ik AVG eraf gegooid (was toch te zwaar voor mijn trage laptop) en avast! ge�nstalleerd.
Toen zette ik de volgende dag mijn laptop aan, en bleken ook de browsers geen internet meer te hebben (alledrie). Het internet werkt echter prima op mijn telefoon via wifi, en ook heb ik een vakje op mijn bureaublad met het huidige weer dat via internet wordt bijgewerkt en die het nog doet. Mijn laptop heeft dus gewoon verbinding, maar op de een of andere manier hebben al die programma's daar geen toegang tot.
Vanochtend nog met avast een scan gedaan en 2 muziekbestanden en een film die een bedreiging waren eraf gegooid, maar nog steeds geen internet.
Ik heb op andere forums het beeld gekregen dat er misschien een tweede firewall actief is, maar ik kan me niet herinneren dat ik die ooit ge�nstalleerd heb. Ik heb wel ooit iets van Norton gehad (heeft mijn vader ge�nstalleerd, volgens mij was het iets gratis) maar niet verlengd dus volgens mij kan die niet actief zijn. Dat heb ik trouwens niet echt gecontroleerd, zou dat het kunnen zijn?

Ik heb trouwens vista (home premium). Misschien is het sowieso niet zo'n gek idee om met een schone lei te beginnen, aangezien mijn laptop super traag is, maar zo als ik al zei heb ik dus geen installatie cd en ook geen geld om er een te kopen (studieboeken moeten binnenkort weer gekocht worden) :p
 
Hoera! alles doet het weer!
Door bovenstaande bericht te typen kwam ik op het idee norton eens te verwijderen, en vond vervolgens de norton removal tool. Ook op advies van de website waar dat stond hijackthis gedownload en nog eens extra gecontroleerd op alles van norton of symantec, en nog iets er af gegooid. Bovendien ben ik er ook nog eens achter gekomen dat norton je computer heel traag kan maken, dus hopelijk twee vliegen in één klap!
Nu doet alles het weer prima!
Nu maar hopen dat hetinderdaad aan norton lag, en niet aan het feit dat ik nu bij mijn moeder zit met een lan-verbinding (thuis heb ik draadloos), want ik heb niet geprobeerd of het hier wel werkte vóórdat ik norton er af gooide.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan