programma's herinstalleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
245
Beste,

moet ik na een upgrade naar windows 10 alle programma's herinstalleren?
Zullen mijn drivers goed werken. Kan ik dit ergens testen?

Zoveel vragen maar ik wil Win10 toch uitproberen...

Vriendelijke groeten,
Captainsparrow.
 
Dit had je bij de reservering kunnen zien of er programma's of hardware problemen kunnen voor komen op jouw pc middels dat witte icoontje naast de systeemklok.
Er is altijd wel een risico dat een programma niet of niet naar behoren zal werken, dat is nu nog proef ondervinderlijk.
Over het algemeen loopt de upgrade soepel en blijft alles werken zoals het zou moeten.
Maar nogmaals geen 100% garantie.
Als programma's niet of niet goed werken kan je beter die programma's opnieuw installeren.
 
Feitelijk is er op de vraag "moet ik na een upgrade naar windows 10 alle programma's herinstalleren?" nog geen antwoord gegeven.
Dat zou moeten luiden: Nee, in principe hoeft dat niet tenzij het niet compat. programma's betreft. Dit geldt ook voor de drivers van je PC hardware.
Voor beide zou ik niet te veel waarde hechten aan het Witte Window.
Belangrijk is een backup te hebben op een extHD, stick of card van al je persoonlijke data. Een image van je huidig systeem is een aanbeveling evenals het deinstalleren van antivirus- en antimalware software voor de upgrade en weer installeren na de upgrade.
 
Hallo allemaal.
Ik heb gisteren die upgrade gemaakt en deze is vlekkeloos verlopen. Nu moet ik nog al m'n programma's testen om te zien of deze effectief goed werken. Wordt vervolgd. ;-).
 
En ? Werken alle programma's weer als vanouds ?
Als je vraag hiermee afgerond is, dan graag deze markeren als "Opgelost" (rechts boven)
 
Neen. Niet alle programma's. Maar met ze te herinstalleren is het probleem opgelost. Krijg wel veel foutmeldingen van Windows zelf. Vb als ik op startknop druk krijg ik soms de melding dat deze nu niet werkt en dat de pc eerst afgesloten moet worden. Vele kleine bugs laat ons zeggen. Hopelijk wordt dit snel verholpen.
 
Wat wil je nog? Deze thread nog open laten staan of afsluiten ? Als er geen verdere hulp meer nodig is zou je hem als Opgelost kunnen markeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan