Programmas in geheugen laden bij opstarten minimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednalsaw

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Met behulp van iemand die er meer verstand van heeft dan ik heb ik eens een stel programmas verwijderd die bij opstarten in geheugen worden geladen om systeem sneller te laten opstarten. Maar aan de rechteronderkant van de taakbalk staat nog een ikoontje waarvan ik niet weet hoe het weg te krijgen. Het is een luidsprekertje en start een programmaatje waarmee je geluidsonamen/instellingen kunt maken. (sndrec32). Ik gebruik dit nooit en kan het anders ook uit (start) menu opstarten. Volgens mij staat dit niet in: msconfig(starten met uitvoeren)>tabblad opstarten (lijst met programmaas die in geheugen worden geladen bij starten). Maar er staan wel weer andere in die volgens mij ook niet hoeven te worden gestart. Maar als ik die wegvink en opnieuw opstart krijg ik een melding dat een hulpprogramma is gestart en ik alles weer in ''originele staat'' moet herstellen. Hoe los ik dit op! Wat ,na wat ik weg zou willen vinken, overblijft is het volgende: igfxtray.exe hkcmd.exe AGRSMMSG.exe. Wat doen deze?

Bedankt voor je links. Maar deze had ik juist niet weggevinkt omdat ik niet zeker weet/wist of dat wel kan/kon. Vermoed van wel. De volgende had ik ook weggehaald:

Wbutton.exe
Powerkey.exe
LaunchAp.exe
HotKeyApp.exe

Deze hebben iets te maken met de sneltoetsen van mijn laptop (Acer Travelmate 233LC).

Dan was er nog een die overbleef:

RealSched.exe

Heeft iets met de player te maken die ik toch (bijna) nooit gebruik.

Maar dan zou er geen enkel programma meer overblijven in die lijst. Da''s toch raar. En dan begrijp ik ook nog steeds niet hoe ik dat luidsprekertje rechtsonder wegkrijg.

Vriendelijke groet, Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan