programmas in visual basc

Status
Niet open voor verdere reacties.

koen152

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
hey mensen ik heb eebn vraagje

ik gebreuik visual basic 6 en ik wil daar graag mee klooien nou vroeg ik mij dit af:

1 ik heb een textbox
2 ik heb een label
3 ik heb een command button
4 ik heb een txt bestandje

nou wil ik graag dat ik in het textbox typ de naam van het txt bestandje zonder *.txt !
en dat de tekst die in het tekst besdandje staat wordt geprint in de label en dat gebeurt allemaal als ik op de command button druk

ik hoop dat ik het duidelijk uitleg maar hopelijk kunnen jullie mij helpen :):confused::D

hey mensen ik heb eebn vraagje

ik gebreuik visual basic 6 en ik wil daar graag mee klooien nou vroeg ik mij dit af:

1 ik heb een textbox
2 ik heb een label
3 ik heb een command button
4 ik heb een txt bestandje

nou wil ik graag dat ik in het textbox typ de naam van het txt bestandje zonder *.txt !
en dat de tekst die in het tekst besdandje staat wordt geprint in de label en dat gebeurt allemaal als ik op de command button druk

ik hoop dat ik het duidelijk uitleg maar hopelijk kunnen jullie mij helpen :):confused::D

kan je misschien een screenshot maken misschien kan ik dan beter antwoord op geven

op de code van je button zet je dan dit:
Code:
dim ff as integer
ff = freefile

dim sTemp as string

open app.path & "\" & text1.text for binary as #ff
   get #ff,,sTemp
close #ff

label1.caption = sTemp

:rolleyes:

zal ik doen wacht even
URL]

Laatst bewerkt:
@Koek152. In tien minuten tijd plaats je vijf berichten met hooguit 3 woorden, veeal nietszeggend. Je kan ook je bericht aanpassen hoor.

zou kunnen maar mijn vraag is nog niet helemaal beantwoord weet jij raad ?

wat wil je nou precies? En trouwens, we doen dit voor onze lol, dus 'ff wachten' doen we zowiezo wel.

Wat je doet is de code in de button plaatsen, daarna je textbestand in dezelfde map als je .exe zetten en dan in het textbox 'mijnbestand.txt' typen.

ps. je screenshot werkt niet

[edit]
Ohja, eventjes vergeten dat je voor binary read eerst je var moet intalizen met spaces oid.
hier revised code:
Code:
dim ff as integer
ff = freefile

dim sTemp as string
sTemp = space(1337)

get #ff,,sTemp
close #ff

label1.caption = Trim(sTemp)
[/edit]

Laatst bewerkt:
ja maar waar moet ik dan de code neer zetten ? hier is screenshotje link http://phprommel.freehostia.com/voorbeeld1.JPG

sorry maar ik ben nog al nieuw met visual basic en ik vroeg mij af waar moest deze code nou komen te staan

dim ff as integer
ff = freefile

dim sTemp as string
sTemp = space(1337)

get #ff,,sTemp
close #ff

label1.caption = Trim(sTemp)

Laatst bewerkt:
op de code van je button zet je dan dit:

ofwel, op je scherm, klik je dubbel op 'command1' (je knop). Dan krijg je iets van 'Private sub command1_click() .... end sub' te zien. Daartussen moet de code.

btw, je screenshot werkt nogsteeds niet. Kom op de freehostia main site.

hm... bij mij werkt link wel

p.s zodra je invoerd mijnbestand.txt krijg je in de map een leeg file met de naam mijn bestand.txt dus ik denk dat dat niet klopt

ja, maar 'mijnbestand.txt' moet wel bestaan! Als het niet bestaat dan maakt hij het zelf (een leeg bestand dus)

Probeer eens in de map een bestand genaamt 'mijnbestand.txt' (met text erin) te zetten.

Laatst bewerkt:
Maar een vraagje je kan je het ook openen zonder txt er achter te typen

ja, dan moet je deze regel veranderen
Code:
naar
Code:
open app.path & "\" & text1.text & ".txt" for binary as #ff

np, zet je de vraag op 'opgelost' ?

(rechtsonder dit bericht, 'status van de vraag')

zeg nog een vraagje wat is het commando om het aftedrukken op een "echte" printer:confused:
Nu gaan er twee vragen door elkaar lopen. Andere vraag is nieuwe topic openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan