Programma's installeren of verwijderen...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Italklaas

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
Goeden avond allemaal. Ik zit met een probleempje. Ben bezig om de pc een grote schoonmaakbeurt te geven en kom bij "Programma's installeren of verwijderen" een programma tegen dat ik nooit heb geinstalleerd. Het heet Playz Player en is 1,1 Gb groot. Ik weet zeker dat het rommel is, maar het is niet te verwijderen (Althans, het programma blijft ongewijzigd in de lijst staan). Als ik naar de map "Program files" ga is er nergens een map Playz Player te vinden en ook niet in een of andere subdirectory van een andere map. Gezien ik een HD heb van 20 Gb, kan ik deze ruimte goed gebruiken en wil ik er gewoon vanaf. Heb ook op "ondersteuningsinfo" geklikt en krijg daar alleen maar de volgende info:
Uitgever: Playz
Versie: 5.0.0.0
Ondersteuningsinfo: http://www.streamtheorie.com/support

Als ik naar dit laatste adres ga, krijg ik alleen maar een vaag iets in het engels waar ik bitter weinig van begrijp en waarmee ik niets verder kom om deze rommel van mijn pc te krijgen.
Komt iemand dit bekend voor? Zo ja, zou die persoon me dan aub kunnen helpen?
Bij voorbaad hartelijk bedankt,

Klaas

Geplaatst door Italklaas
Het heet Playz Player en is 1,1 Gb groot.
Zou het al zijn gegevens opslaan en die weergeven bij de grootte? 1.1 gig :8-0: misschien kan je het er best afgooien... als je het terug nodig hebt, dan zet je er gewoon een nieuwe op. :) (als je online wil gamen dus)

James :)

Laten we het zo zeggen, voor mij persoonlijk is het rommel, helemaal nu ik weet waar het vandaan komt en dat ik het echt niet nodig heb. Ben naar bovenstaand adres gegaan en ben er dus ook achter gekomen dat het afkomstig is van @Home en dat het is om te gamen. Ik wil dit dus helemaal van mijn pc afhebben. Heb bij de FAQ gekeken en heb alles opgevolgd wat er bij het volgende onderwerp stond:

Hoe deinstalleer ik de Player handmatig?
Zo kun je de Playz Player handmatig deinstalleren:

Verlaat de Playz Player via de button Sluiten (x) bovenaan in het Player-scherm.
Zoek en verwijder de directory van de Player. Deze staat gebruikelijk in de Program Files directory van het C: station.
Verwijder de verwijzingen in het register. Wees erg voorzichtig met deze stap. Het verwijderen van de verkeerde data kan leiden tot fatale fouten.
Ga naar Start > Uitvoeren (Run).
Typ: Regedit en klik op OK.
Verwijder de volgende folders als deze bestaan:
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Stream Theory
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Stream Theory
HKEY_CLASSES_ROOT\\.tok
HKEY_CLASSES_ROOT\\StreamTheory.tokenfile
Verlaat het Regedit programma.
Verwijder de snelkoppeling naar de Player van de Desktop als deze aanwezig is.
Klik met de rechtermuisknop op de startbalk en klik op Eigenschappen (Properties).
Klik vervolgens op Menu Start > Aanpassen > Geavanceerd en verwijder daar de Playz folder.

Oke, voor zover het bovenstaande al niet was verdwenen, heb ik het overige alsnog laten verdwijnen, maar ik zie nog steeds "Playz Player" in de lijst staan (met 1,1 Gb) en die is nog steeds niet te verwijderen.
Misschien alles wel verdwenen is (ik bedoel die 1,1 Gb) maar dat het programma op de een of andere manier niet wil verdwijnen uit "Programma's installeren of verwijderen" (ik bedoel dat alleen die regel maar blijft staan).
Maar hoe kan ik nu zeker weten dat die z.g. 1,1 Gb echt is verdwenen, of is er ook een mogelijkheid om die ene regel te laten verdwijnen uit "Programma's installeren of verwijderen"?

Download Ccleaner, en doe even stappen A en B uit dit topic. Dan zijn alle overbodige bestanden en registersleutels van je systeem af. (niet gevaarlijk btw)

Dan ga je naar het onderdeel "gereedschap" en zoek je het programma in de lijst. Je klikt het aan en je klikt op de knop "waarde verwijderen".

James :)

Bedankt

Bedankt Mario en James007, heb het probleem nu opgelost en tegelijkertijd het register eens goed kunnen schoonmaken, wat een berg met verlopen rommel stond daar nog in zeg.

Groetjes,

Italklaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan