Programma's installeren onder administrator en gebruiken onder standaard gebruiker ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb van mijn administrator account een standaard gebruiker gemaakt en heb een tweede account aangemaakt die wel administrator is die ik gebruik in noodgevallen.
Ik kan nu echter geen programma's meer installeren ook niet wanneer ik uitvoeren als administrator kies.
Ik heb dan een programma onder die andere account met admin rechten geinstalleerd voor alle gebruikers maar wanneer ik terug inlog met de standaardgebruik kan ik het nog steeds niet openen.
Krijg telkens de melding"de systeembeheerder heeft dit programma geblokkeerd.

Hoe kan ik dit oplossen dat ik programma's kan installeren onder administrator en deze dan later kan gebruiken onder standaard gebruiker ?
 
Hoi Karine

Kijk even of je deze hier handleiding i.v.m. gebruikersaccount's instellingen wat helpen kan :( ? ==>> KLIK HIER !

En hier kan je zien hoe je evt. administrator account herstellen kan ==>> KLIK
 
Laatst bewerkt:
Denk dat het voor elkaar is.
Kan nu als standaard gebruiker ook software installeren.
 
Laatst bewerkt:
:thumb: Och ?? ... heb je gered :D ? ........... goed gedaan !

:D Wat heb je gedaan ? via link-tip of iets anders ?
 
Laatst bewerkt:
To activate the inactive administrator account, run the command net user administrator /active:yes

Bedankt voor de tip.
 
Maak voor de zekerheid nog een 2e admin account aan... als de 1e om wat voor reden ook beschadigd wordt... heb je er nog eentje....
 
Dit is geen manier van werken.
Ik wil een herstelpunt maken en hier heb ik ook weer geen rechten voor.
Kan mezelf beter terug admin maken denk ik.
 
Yep en goedzo Karine ...:thumb:

Een Administrator ( jij dus ! ) is voldoende, en niemand meer rechten verlenen ( TENZIJ jij dat zelf wil of bepaald hebt dus ! ) ...
 
Ik heb die rommel eindelijk werkend gekregen.
Wanneer ik nu met mijn standaard account iets wil installeren krijg ik eerst de vraag het paswoord van de admin in te geven.

Bij deze de oplossing :
Kijk (met regedit) naar deze sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Het zou heel goed kunnen dat daar in het rechterdeel staat
ConsentPromptBehaviorUser met waarde 0
Maak van die 0 een 3 (dat is de default waarde).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan