Programma's laden tijdens inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

Als ik mijn pc met Windows 7 opstart dan moet ik mijn wachtwoord intypen om in te loggen op mijn account, maar het opstarten duurt vaak een aantal minuten en dan loop ik meestal weg, thee zetten enzovoort. Maar het lijkt mij ideaäl dat als mijn pc opstart en wanneer het wachtwoord wordt gevraagd om in te loggen, Windows 7 alvast alle opstart programma's opstart zodat zodra ik inlog ik niet meer hoef te wachten.

Dat zou dit mogelijk zijn voor mij met Windows 7?

Groeten,

Hi paulb152, het is niet mogelijk dat windows voordat je inlogt alvast alle programma's laadt. Wel is het mogelijk om, zelf ook al heb je een wachtwoord, automatisch in te loggen. Dus: de veiligheid van een wachtwoord als je je afmeld of iets dergelijks, maar niet hoeven inloggen tijdens het opstarten. Het is niet helemaal wat je wil, maar misschien het overwegen waard. Je kunt dit bewerkstelligen door het volgende te doen: open uitvoeren door de toetsencombi WIN + R. Typ in uitvoeren 'control userpasswords2' en druk enter. In het volgende schermpje vink je het vinkje voor 'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord...' weg. Druk vervolgens op Toepassen en OK. Vul in het volgende scherm de gebruikersnaam en het wachtwoord voor het account in dat je automatisch wilt laten inloggen in.

Ik hoop dat deze oplossing iets helpt :)

Laatst bewerkt:
@paulb152,

Ik heb de titel aangepast van je vraag. Deze was niet echt duidelijk namelijk.

Hi paulb152, het is niet mogelijk dat windows voordat je inlogt alvast alle programma's laadt. Wel is het mogelijk om, zelf ook al heb je een wachtwoord, automatisch in te loggen. Dus: de veiligheid van een wachtwoord als je je afmeld of iets dergelijks, maar niet hoeven inloggen tijdens het opstarten. Het is niet helemaal wat je wil, maar misschien het overwegen waard. Je kunt dit bewerkstelligen door het volgende te doen: open uitvoeren door de toetsencombi WIN + R. Typ in uitvoeren 'control userpasswords2' en druk enter. In het volgende schermpje vink je het vinkje voor 'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord...' weg. Druk vervolgens op Toepassen en OK. Vul in het volgende scherm de gebruikersnaam en het wachtwoord voor het account in dat je automatisch wilt laten inloggen in.

Ik hoop dat deze oplossing iets helpt :)

Dag bedankt voor jouw antwoord maar ik heb ondertussem toch iets gevonden via Google dat dit WEL mogelijk. Het is eigenlijk wel een kleine hack. Je moet de dingen uitvoeren jij had verteld en daarna maak je een lock script voor windows en die doe je in Startup map. Dit zorgt er uit eindelijk voor dat je computer zich zelf locked zodra deze is opstart.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan