programma's laten uitvoeren enz

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwasny

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hoi!

Ik weet niet waar ik deze vraag moet stellen dus doe ik het hier maar :p
Ik zoek een programma die applicaties op een bepaald tijdstip opstart en bepaalde dingen kan laten doen.
Vb. om 3u ms word laten opsarten en een document laten afdrukken.
Wie kan me op weg helpen?

bedankt!:thumb:

in (XP tenminste) via

Start -> Program's -> accescories -> System Tools -> Scheduled tasks

Succes

yup dat is geen probleem maar hoe kun je dan dat programma dingen laten doen?:shocked:

geen idee, maar als je er 1 wilt maken, met Visual Basic kan dat in een paar regels (1(+2 voor de sub) om precies te zijn ;))

Je zult een achtergrond-process of service of iets dergelijks moeten maken die zelf een lijst bijhoudt met programma's die gestart moeten worden en om welke tijd, vervolgens een mechanisme die tussen het starten slaapt.

Het starten zelf kan op vele manieren. In Windows is de meest algemene manier via CreateProcess()

Je zult een achtergrond-process of service of iets dergelijks moeten maken die zelf een lijst bijhoudt met programma's die gestart moeten worden en om welke tijd, vervolgens een mechanisme die tussen het starten slaapt.

Het starten zelf kan op vele manieren. In Windows is de meest algemene manier via CreateProcess()

Je kan hiervoor gewoon de standaard windows task scheduler voor gebruiken. Het enige wat je nodig hebt is een batch scriptje om uit te laten voeren. Voor het printen van document kan je bijvoorbeeld wordpad /P tekstdocument gebruiken..:)

Is een stuk eenvoudiger dan zelf het service gaan schrijven.

Je kan hiervoor gewoon de standaard windows task scheduler voor gebruiken. Het enige wat je nodig hebt is een batch scriptje om uit te laten voeren. Voor het printen van document kan je bijvoorbeeld wordpad /P tekstdocument gebruiken..:)

Is een stuk eenvoudiger dan zelf het service gaan schrijven.

Waarom staat deze topic onder Programmeren dan? :confused:

bedankt voor de reacties allemaal!:thumb::thumb::thumb:
maar ik heb er intussen een oplossing op gevonden nl easy macro recorder hier
werkt perfect naar mijn zin:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan