Programma's maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

samoerie

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Hallo, ik wil graag programma's maken.

Ik wil het graag makkelijk doen. Wat is het aller makkelijkst? Om programma's te maken?

Je kan beginnen met van die simpele dingen als dit:
Code:
msgbox "Hello world!",0,"Dit is de titel!"
msgbox "Hallo dit is de wereld",0,"Nieuwe titel"
msgbox "Je kan dit dus telkens doen!",0,"Titeltje voor helpmij"
msgbox "Je kan mensen zo lekker lastig gaan vallen want ze moeten telkens klikken. Je kan ook gewoon enter in houden gedrukt maar dat is nog lang niet zo leuk!",0,"Laatste bericht"

Dat typ (of plak) je in kladblok en dan sla je het op als eenwillekeurigenaam.vbs
Als dat .vbs er niet achterstaat werkt het niet. Als je echt programma's wil gaan maken moet je gaan kyken naar een programmeer taal. Kijk dan kan je programma's maken zoals je eigen webbrowser enzo...

Dit is tog Visual Basic? Waar kan ik Visual Basic leren? Of welke boek? Of hoe heb jij dit geleerd?

Dat van msgbox kan je gewoon in kladblok doen. Het kan tevens ook in visual basic ja. Ik ben nu bezig met visual basic leren! Ik doe dit in microsoft visual basic 2010 express en heb al wat verschillende programmaatjes gemaakt;) Je kan er veel leuke dingen maken. Op youtube en in de biebliotheken zijn er genoeg boeken/filmpjes te vinden/te zien!

Ik gebruik nu visual basic 2010 express. Ik ben even weg en zo terug, dan lees ik dan je reactie(s) nog wel;)

Oke, maar ik bedoel dat niet xD ik bedoel welke boek/site/flim/droom/fantasie dier

Bedankt morgen ga ik wel naar onze bibliotheek ik heb ff gekeken en de eerste boek is er en die ga ik halen!

Je kan beginnen met van die simpele dingen als dit:
Code:
msgbox "Hello world!",0,"Dit is de titel!"
msgbox "Hallo dit is de wereld",0,"Nieuwe titel"
msgbox "Je kan dit dus telkens doen!",0,"Titeltje voor helpmij"
msgbox "Je kan mensen zo lekker lastig gaan vallen want ze moeten telkens klikken. Je kan ook gewoon enter in houden gedrukt maar dat is nog lang niet zo leuk!",0,"Laatste bericht"

Dat typ (of plak) je in kladblok en dan sla je het op als eenwillekeurigenaam.vbs
Als dat .vbs er niet achterstaat werkt het niet. Als je echt programma's wil gaan maken moet je gaan kyken naar een programmeer taal. Kijk dan kan je programma's maken zoals je eigen webbrowser enzo...

dat met die dingen kan je toch ook op een website doen hoe doe je dat dan? er is zo'n website die dat heeft iets met klik hier niet

en ik ging ook even proberen en als je dit deed
Code:
msgbox"hoi",1,"Pc Say"
msgbox"hoi",2,"Pc Say"
msgbox"hoi",3,"Pc Say"

kon je bijvoorbeeld negeren, nee, annuleren en afbreken.
Kan je dan ook dan iets maken met vragen bijvoorbeeld:

Vraag 1 : ben je een jongen? Ja Nee Antwoord Ja
Vraag 2 : oke je bent een jongen hou je van auto's? Ja Nee Antwoord Ja

en zo door

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan