Programma's op andere partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

totomaszot

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Ha...nog een vraagje...

Ik heb met succes Vista op een partitie geinstalleerd...maar al mijn programma's zijn nog op C: en zijn geinstalleerd in XP...

Als ik een snelkoppeling wil maken op het bureaublad van Vista dan geeft hij een foutmelding als ik dat probeer te openen...

Dus mijn vraag...hoe kan ik die programma;s openen? Of moet ik alles weer opnieuw installeren...:(

Bedankt alvast!

Als de instellingen van een programma gewoon in dezelfde map staan in bijv. een *.ini bestandje, dan kun je als het goed is met een snelkoppeling klaar zijn.

Echter, de meeste programma's houden hun informatie ergens anders in bij, bijvoorbeeld in de registry of een configuratiebestandje per gebruiker etc. Bovendien worden vaak onderdelen van de software zelf in Windows aangemeld bij het installeren, dus..........

Je zult dus 95% van de software opnieuw moeten gaan installeren. En ik zou zelfs met de resterende 5% geen risico nemen, dus installeer alle gebruikerssoftware opnieuw.

Tijs.

moet ik dan het programma ook op dezelfde partitie installeren?

Anders heb ik namelijk een pogramma én geinstalleerd op C: (waar XP op staat) én op F: (waar Vista op staat)...

...dat moet toch makkelijker...:confused:

Bedankt!

Je zult het op een andere partitie óf in een andere map dan de huidige op de XP -partitie moeten installeren, anders krijg je onherroepelijk problemen als je de software (vanuit XP danwel Vista) gaat updaten naar een nieuwere versie (Office bijvoorbeeld, of je virusscanner etc....)

Ik zou dus niet in dezelfde mappen gaan installeren als waar alles nu staat. Dat kost ruimte, maar scheelt je problemen later.

Tijs.

en als ik bijvoorbeeld Office opnieuw installeer...en dat doe ik vanuit vista...maar de installatiefolder doe ik gewoon hetzelfde als die van Xp...maakt hij dan niet automatisch ook een snelkoppeling naar Vista?

Als je vanuit Vista installeert wel ja, maar je kunt tegen een paar dingen aanlopen:
1. De rechten om de bestanden/programma's te openen kunnen onmogelijk gemaakt worden in het andere besturingssysteem als waar je het onder geïnstalleerd hebt (dus problemen in XP krijgen als je onder Vista geïnstalleerd hebt).
2. Als je (bijv.) Office update, kun je problemen krijgen het programma nog te kunnen draaien onder het andere besturingssysteem.

Kortom (zoals al eerder gezegd) Gebruikerssoftware herinstalleren in hun eigen, aparte, mappen.

Tijs.

Bedankt! :thumb:

K laat morgen wel even weten of het is gelukt!

Thomas

eey...kheb gedaan wat je zei en het is gelukt...kost wel wat ruimte maarja...

Nogmaals bedankt he:thumb:

Thomas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan