programma's op mini laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Zoals jullie allemaal wel zullen weten zit er geen cd romspeler in een mini laptop, nu heb ik mij laten vertellen dat je eerst je CD moet kopieren of naar een USB stick of externe harde schijf en van daar uit het programma installeren op je mini laptop, is dit juist en hoe kopier ik een programma naar een USB of externe harde schijf zodat ik hem van daaruit kan opstarten, ik heb het geprobeert te doen met kopieren maar dan werkt het dus niet.

Wie weet raad

Help

Zoals jullie allemaal wel zullen weten zit er geen cd romspeler in een mini laptop, nu heb ik mij laten vertellen dat je eerst je CD moet kopieren of naar een USB stick of externe harde schijf en van daar uit het programma installeren op je mini laptop, is dit juist en hoe kopier ik een programma naar een USB of externe harde schijf zodat ik hem van daaruit kan opstarten, ik heb het geprobeert te doen met kopieren maar dan werkt het dus niet.

Wie weet raad

Help

Klopt, in ieder geval als:
Je de pc wil opstarten vanaf een cd. Dan moet je daar even goed voor googlen want dat weet ik zo 123 ook niet... Maar dan moet je de het bootgedeelte ook meenemen, en dat gebeurt bij het normale kopieren/plakken niet:)

Programma 's mini laptop

Geldt dit voor alle programma's dat de bootfiles niet mee genomen worden in het kopieren?

Voor de programma's die je normaal vanaf een cdtje kan starten (dus voordat windows zelf start) wel ja.

Mini Laptop

Ik heb het eigenlijk over programma's welke ik later er op wil zetten, zoals een boekhoudprogramma of zoiets.

Ik kan natuurlijk ook een externe cd rom kopen met USB aansluiting, dacht ik, heeft die verkoper er niet bij gezegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan